Business Internaţional

Ford l-a platit cu 21 mil. $ pe Mulally, cu toate ca actiunile au pierdut 10%

09.04.2008, 15:30 16

Ford Motor, cel de-al treilea producator de automobile din lume, i-a acordat directorului executiv Alan Mulally o compensatie anuala de 21,7 mil. dolari (13,79 mil. euro) in 2007, an in care actiunile companiei americane au scazut cu 10%, scrie Bloomberg.
Compensatia incasata de Mulally a inclus salariul anual de 2 mil. dolari (1,27 mil. euro), la care s-au adaugat alte 7 mil. dolari (4,45 mil. euro), acordate sub forma de bonusuri. Pe langa acestea, Mulally a mai primit actiuni in cadrul companiei in valoare de 11,2 mil. dolari (7,12 mil. euro) si alte prime de 1,4 mil. dolari (890.190 de euro).
Cu toate ca Ford a pierdut aproximativ 2,72 miliarde de dolari (1,72 miliarde de euro) anul trecut, compania americana s-a hotarat sa-si rasplateasca angajatii, pentru ca au reusit sa atinga noile tinte privind reducerea cheltuielilor si standardele de calitate, ceea ce va creste rata de profitabilitate a companiei. Oficialii companiei americane au anuntat ca bonusurile pentru angajati vor porni cel putin de la 1.000 de dolari pentru angajatii platiti pe ora.
"Recompensarea personalului executiv este costisitoare si nejustificata", este de parere Ron Gettelfinger, presedintele sindicatului United Auto Workers. "Anul trecut au fost negociate maririle salariale ale angajatilor si nu bonusurile ce vor fi acordate directorilor executivi", a adaugat el.
"Salariatii Ford au acceptat numeroase sacrificii in 2007 astfel incat compania sa-si revina", a continuat Gettelfinger. "Aceste sacrificii nu s-au facut pentru ca acum conducerea companiei sa castige asemenea compensatii", a mai declarat Gettelfinger.
In primul an de cand Mulally a ajuns la conducerea Ford, el a reusit sa reduca pierderile companiei cu peste 10 miliarde de dolari (6,35 miliarde de euro), dupa ce in 2006, Ford inregistra pierderi de 12,6 miliarde de dolari (8 miliarde de euro). Primele masuri de restructurare adoptate de Mulally pentru revitalizarea operatiunilor de pe piata nord-americana, principala sursa a pierderilor inregistrate de Ford, au fost inchiderea unor linii de productie si disponibilizarea angajatilor. "Mulally valoreaza fiecare banut pe care il primeste", a declarat Dennis Virag, presedintele firmei de consultanta auto Automotive Consulting Group. "Daca Ford reuseste sa treaca peste aceasta perioada, va reusi datorita lui", a adaugat Virag.
Mulally a venit la conducerea Ford in septembrie 2006, dupa ce a renuntat la postul pe care il ocupa in cadrul Boeing. In 2006, Mulally a fost recompensat cu 28,2 mil. dolari (17,93 mil. euro).
Ford a scazut cu 10% pe bursa anul trecut, o actiune a companiei americane fiind tranzactionata la 6,73 de dolari/actiune (4,27 euro/actiune), in timp ce indicele bursier Standard & Poor's 500 a urcat cu 3,5 procente. Pe 17 martie, Ford atingea un record negativ, actiunile companiei coborand la 5,11 dolari/actiune (3,24 euro/actiune), cel mai scazut nivel din ultimii 22 de ani.
Pe langa scaderea de pe bursa, Ford se mai confrunta si cu diminuarea cotei de piata in fata producatorului japonez Toyota Motor, compania pierzand locul doi in topul vanzarilor auto din Statele Unite la sfarsitul lui 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO