Business Internaţional

Franţa şi Marea Britanie sar în ajutorul Eurostar pentru a preveni falimentul companiei care operează trenuri pe sub Canalul Mânecii

Franţa şi Marea Britanie sar în ajutorul Eurostar pentru a preveni falimentul companiei care operează trenuri pe sub Canalul Mânecii

Autor: Alex Ciutacu

21.01.2021, 15:00 287

Franţa şi Marea Britanie negociază un pachet de sprijin guvernamental pentru operatorul Eurostar International, după ce criza coronavirusului a dus la o prăbuşire de 95% a traficului de pasagerii înregistrat de compania care operează trenuri pe sub Canalul Mânecii, potrivit Bloomberg.

Una dintre opţiunile discutate presupune ca Banca Angliei să contribuie în numele Marii Britanie cu fonduri prin intermediul facilităţii de creditare Covid, conform unor surse citate de publicaţia americană. Operatorul Eurostar ar fi eligibil pentru un astfel de ajutor din partea Băncii Angliei, în ciuda faptului că participaţia majoritară este la guvernul francez.

Negocierile se învârt în jurul unui pachet de sprijin care să reflecte interesele ambelor ţări, a declarat Jean-Baptiste Djebbari, ministrul Transporturilor din Franţa, în faţa unei comisii parlamentare.

Franţa controlează Eurostar prin intermediul operatorului feroviar de stat SNCF, însă compania are sediul în Londra şi este concepută ca fiind o parte importantă a economiei britanice.

„Lucrăm cu Marea Britanie la mecanisme de ajutor care sunt proporţionale cu importanţa Eurostar pentru fiecare dintre noi”, a declarat Djebbari, care a subliniat că scopul este ca Eurostar să devină „sustenabilă din punct de vedere financiar”.

El a adăugat că a început deja de câteva săptămâni discuţiile cu Grant Shapps, omologul său din guvernul britanic.

 Guvernul francez are o majoritate de 55% în Eurostar, iar guvernul belgian controlează 5%, după ce Marea Britanie şi-a vândut participaţia în 2015.

Unii acţionari au pompat deja 200 de milioane de euro în Eurostar pentru a ţine compania în viaţă în timpul crizei, însă aceşti bani se vor termina la jumătatea anului. Printre acţionarii care au pompat deja bani se numără Hermes Infrastructure şi managerul instituţional de fonduri din Canada Caisse de depot et placement du Quebec.

„Fără finanţare suplimentară din partea guvernului, există riscuri reale care planează asupra supravieţuirii Eurostar, întrucât situaţia actuală este una gravă. (...) Suntem încurajaţi de împrumuturile susţinute de stat care au fost acordate operatorilor aerieni şi cerem din nou ca acest tip ce sprijin să fie extins şi către sectorul nostru”, a transmis Eurostar, la începutul săptămânii.

AFACERI DE LA ZERO