Business Internaţional

Fuziune la vârful industriei alimentare: Kraft Foods şi Heinz se asociază pentru a crea un gigant cu venituri de 28 mld. dolari

Fuziune la vârful industriei alimentare: Kraft Foods şi...

Autor: Luiza Chiroiu

25.03.2015, 14:53 574

Compania Heinz, care produce ketchupul cu acelaşi nume, este deţinută de Berkshire Hathaway, al cărei proprietar este miliardarul american Warren Buffett, şi de fondul de investiţii brazilian 3G Capital.

Noua entitate va fi al treilea mare producător din industria alimentelor şi băuturii din America de Nord, se arată într-un comunicat al Heinz.

Înţelegerea prevede că acţionarii Kraft vor deţine o participaţie de 49% la noua companie şi vor primi dividende speciale în valoare de 16,5 dolari pe unitate. Actualii acţionari ai Heinz vor avea, astfel, 51% dintre acţiunile Kraft Heinz. Finanţarea pentru plata acestor dividende, în valoare totală de aproximativ 10 miliarde de dolari, va fi asigurată de Berkshire Hathaway şi 3G Capital.

"Acesta este tipul meu de tranzacţii, unirea a două organizaţii de nivel mondial. Sunt încântat de oportunităţile pe care entitatea combinată le va avea ", a declarat Buffett, preşedinte şi director general al Berkshire Hathaway.

În urma fuziunii, costurile celor două companii ar urma să scadă cu circa 1,5 miliarde de dolari până la finalul lui 2017, potrivit estimărilor celor doi producători din industria alimentelor şi băuturii.

Acţiunile Kraft Foods Group au urcat cu până la 26% înaintea deschiderii bursei din New York, în urma anunţului, potrivit MarketWatch.

La închiderea şedinţei de marţi, valoarea de piaţă a Kraft era de 36 de miliarde de dolari, conform Bloomberg.

Fondul de investiţii din Brazilia şi Berkshire Hathaway au cumpărat Heinz în 2013 pentru 23 de miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai mare trazacţie din industria alimentară din istorie, potrivit CNBC.

Actualul Kraft Foods Group, care deţine mărci precum Velveeta şi Philadelphia, a fost creat în 2012, în urma separării de Mondelez International, care a preluat divizia de snack-uri. Kraft Foods se concentrează pe SUA, în timp ce Mondelez, care are în portofoiu mărci ca Jacobs, Nova Brasilia, Milka, Barni, Poiana, belVita, Oreo, gestionează operaţiuni la nivel internaţional, inclusiv în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO