Business Internaţional

General Motors si Ford isi vor diminua productia pentru a reduce stocurile

04.03.2005, 00:00 16

General Motors si Ford, cei doi giganti din industria auto nord-americana, au anuntat ca vor continua sa isi reduca productia in scopul diminuarii stocurilor, in contextul scaderii vanzarilor si a cotelor de piata, informeaza Financial Times.


Anunturile au fost facute dupa ce GM a dezvaluit reprezentantilor presei ca isi va restructura operatiunile de proiectare si engineering pentru a face economii.


Conducerea companiei face eforturi pentru a mentine profitabilitatea diviziei auto si a afirmat ca va reduce productia pe al doilea trimestru cu 10%, pana la 1,25 milioane de vehicule.


Si Ford previzioneaza o reducere cu 1,2% a productiei de automobile, pana la 940.000 de unitati. Atat Ford cat si GM si-au redus estimarile pentru numarul de autoturisme care urmeaza a fi fabricate in primul trimestru al acestui an. Cu toate acestea, unii analisti ai pietei se in-doiesc ca aceste masuri vor fi suficiente pentru a aduce stocurile la nivele satisfacatoare.


Cota de piata a GM s-a restrans pana la 24,2% in luna februarie, de la 27,2% cu un an in urma. Compania a promis ca actiunile sale nu vor cobori sub cotatia de 25 de centi.



Pe piata americana, vanzarile totale de autovehicule si camioane au atins o cifra anuala de 16,3 milioane de unitati in luna februarie, potrivit estimarilor preliminare ale Autodata, sub cele inregistrate in februarie 2004, de 16,5 milioane de vehicule.



Vanzarile GM au pierdut 12% anul trecut, in timp ce Ford a vandut cu 2,9 mai putine masini in aceeasi perioada.



George Pipas, directorul departamentului de vanzari la Ford, recunoaste ca "in 2005 Ford nu a avut chiar un start lansat". Ambele companii au dat vina pe rezultatele neobisnuit de solide din luna decembrie, care a fost urmata de o perioada mai slaba, inerenta.



Pe de alta parte, Chrysler, divizia nord-americana a grupului german DaimlerChrysler si cel mai mic dintre producatorii auto stabiliti in Detroit, a reusit sa isi majoreze vanzarile cu 8% in luna februarie, castigand cota de piata pentru a 11-a luna consecutiv.



Popularitatea modelelor sale Dodge Magnum si 300 a adus un important aport la aceasta performanta.



Producatorii asiatici Toyota, Hyundai, Nissan, Mazda si Subaru si-au imbunatatit performantele. Doar Honda a avut vanzari cu 17% mai slabe.



Vanzarile Toyota au atins un record istoric pentru luna februarie, japonezii reusind sa isi extinda cota de piata la 13%, de la 11,5% cu un an in urma.



Mercedes-Benz a vandut cu 17% mai putine autovehicule, compania aflandu-se intr-o perioada dificila in care incearca sa gaseasca solutii pentru a anula perceptia nefavorabila potrivit careia vehiculele sale sunt mai putin atractive in randul tinerilor soferi decat cele ale rivalilor de la BMW si ale altor marci de lux. Anul trecut Mercedes a avut mari probleme de calitate, cu o majorare accelerata a numarului de defectiuni la automobilele sale, care au costat compania, dupa estimarile expertilor, peste 500 de milioane de euro.



Nici BMW nu pare sa o fi dus mai bine la acest capitol. Helmut Panke, directorul general al BMW, a admis ca standardele de calitate la constructorul german de automobile de lux nu au reusit sa intruneasca asteptarile si a adaugat ca strategia companiei va fi orientata pe recastigarea locului in primii trei cei mai fiabili producatori auto din lume.



Atat companiile auto americane cat si cele straine au acordat stimulente semnificativ mai mari luna trecuta pe piata americana. Ford a avut de castigat prin initierea unei promotii in care facea cadou clientilor un computer Dell la fiecare model Focus cumparat. Vanzarile la acest model au crescut cu 9,7% ca urmare a acestei promotii.



Totusi, la doua dintre cele mai profitabile automobile ale sale, SUV-ul Explorer si camioanele din seria F, Ford a inregistrat o scadere a vanzarilor in luna februarie.



SUV-urile si camioanele contribuie cu peste doua treimi la vanzarile totale ale Ford. Analistii s-au declarat ingrijorati de faptul ca vanzarile la noile modele Ford nu au fost la nivelul asteptarilor.
marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO