Business Internaţional

Germania pregăteşte reglementări mai stricte pentru aprobarea automobilelor noi

Germania pregăteşte reglementări mai stricte pentru...

Autor: Anca Dumitrescu

14.12.2015, 11:12 358

Autorităţile germane intenţionează totodată să efectueze teste de verificare a informaţiilor furnizate de producători referitoare la emisiile automobilelor, la standuri de control al motoarelor operate de stat, a declarat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.

Potrivit sistemului actual, testarea are loc la companii independente.

În Statele Unite, testele de verificare sunt efectuate de Agenţia de Protecţie a Mediului (EPA). În luna septembrie, EPA a acuzat Volkswagen (VW) că a instalat softuri ilegale pe automobilele diesel, pentru a reduce nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare.

Anunţul ministrului german a făcut publice primele detalii referitoare la noile măsuri control, după scandalul de la VW, şi este probabil să dea tonul pentru modul în care autorităţile de reglementare din Europa vor trata această problemă.

Autoritatea federală pentru transporturi, KBA, emite certificări pentru noile modele ale mărcii Volkswagen, care sunt aplicate apoi în toată Uniunea Europeană.

Producătorii auto au fost întotdeauna reticenţi să permită accesul la softurile motoarelor, de teamă că detalii legate de tehnologiile de reducere a emisiilor poluante vor ajunge la companiile concurente.

Este improbabil însă ca o propunere prin care autorităţile de reglementare vor avea acces confidenţial la softurile motoarelor să fie respinsă de industria auto.

VW a admis în septembrie că a instalat softuri ilegale capabile să reducă emisiile poluante ale automobilelor diesel în timpul testelor, pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial. Compania a bugetat până acum 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de scandal.

Audi, marca de lux a grupului Volkswagen, a recunoscut în noiembrie că softul ilegal a fost instalat pe alte 85.000 de automobile.

Preşedintele grupului german, Hans Dieter Potsch, a afirmat săptămâna trecută, într-o conferinţă de presă, că un lanţ de erori a condus la tot acest scandal.

Reprezentanţii VW au recunoscut la conferinţa de presă că scandalul îşi are originea într-o decizie din 2005 de a promova vehiculele diesel ale grupului pe piaţa din Statele Unite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO