Business Internaţional

Germania schimbă regulile: Facebook, Google sau Youtube pot fi amendate cu 50 de milioane de euro dacă nu elimină conţinutul ilegal

Germania schimbă regulile: Facebook, Google sau Youtube...

Autor: Alex Ciutacu

11.01.2018, 11:42 518

Germania a aprobat una dintre cele mai controversate legi, care ţinteşte platforme precum Facebook, Twitter şi Youtube, forţându-le să verifice conţinutul rulat în propriile reţele, potrivit Wall Street Journal.

Începând cu data de 1 ianuarie, companiile hi-tech pot primi amenzi de până la 50 de milioane de euro dacă nu reuşesc să şteargă conţinutul ilegal de pe platformele lor.

 De la postări care instigă la calomnie sau defăimare, până la conţinut ce promovează neo-nazismul sau violenţa, mai multe tipuri de conţinut au fost încadrate drept ilegale. Legea se aplică tuturor platformelor de social media din Germania.

Acest tip de conţinut a depăşit întotdeauna limita legalităţii însă, prin noile prevederi, platformele care însumează mai mult de 2 milioane de utilizatori, vor fi nevoite să îşi facă singure curăţenie prin conţinut.

Noile reglementări apropie platformele de social media, în Germania, de responsabilitatea pe care şi-o asumă şi publicaţiile media. În schimb, sub jurisdicţia legilor din Statele Unite, aceste platforme nu sunt răspunzătoare din punct de vedere legal pentru conţinutul postat de utilizatori.

Majoritatea giganţilor din Silicon Valley, afectaţi de noile prevederi, se gândesc deja să se retragă public din Germania. Legea a generat panică printre ONG-uri şi experţi juridici.

„Într-o democraţie, trebuie să fie o organizaţie de stat cea care aplică prevederile acestor legi”, spune Dieter Frey, avocat şi expert media din Cologne.

Companiile de social media se bazează de obicei pe software şi prin contractarea unei terţe părţi pentru moderarea conţinutului, aceştia verificând postările care au fost semnalate e alţi utilizatori drept problematice, eliminând conţinutul care încalcă legile locale.

În anumite cazuri, intervin echipele de avocaţi ale companiilor. Aceştia lucrează de obicei sub presiunea timpului pentru a determina dacă un anumit conţinut încalcă unul dintre cele 24 de paragrafe ale codului penal.

Înainte de a intra legea în vigoare, Facebook a contractat 1.200 de moderatori în Germania, un număr mare raportat la cei 7.500 de operatori pe care Facebook îi are pe toată planeta. Doar 1,5% din cei 2,07 miliarde de utilizatori unici lunari, sunt din Germania.

Companiile din hi-tech se confruntă cu o presiune din ce în ce mai ridicată după alegerile din Statele Unite şi după activităţile teroriste desfăşurate de diverse formaţiuni la nivel global. Acestea au făcut voluntar anumiţi paşi pentru a încerca să monitorizeze cantităţile masive de conţinut care circula pe platformele lor. Facebook, spre exemplu, caută o soluţie pentru a monitoriza şi analiza total, cele peste un milion de rapoarte de la utilizatori pe care le primeşte zilnic.

În cazul Youtube, o unitate a Google, parte din Alphabet, unde utilizatorii urmăresc zilnic peste un miliard de ore de conţinut, compania a încercat să folosească un amestec de software şi resurse umane pentru a urmări conţinutul ce trebuie eliminat, precum imaginile video ce promovează extremismul. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO