Business Internaţional

Gigantul francez, al produselor de lux, LVMH a redevenit cea mai valoroasă companiei din Europa după ce a depăşit Novo Nordisk, compania producătoare de medicamente pentru slăbit şi inimă

Gigantul francez, al produselor de lux, LVMH a redevenit...

Autor: Alexandru Nanu

18.01.2025, 18:01 262

Gigantul francez al produselor de lux LVMH recâştigă titlul, după aproape un an şi jumătate, de cea mai valoroasă companie din Europa, detronând Novo Nordisk, compania ce produce medicamente pentru slăbit şi inimă, informează Bloomberg.

Acţiunile producătorului danez de medicamente au scăzut cu 4,3% vineri, după ce blockbusterele sale Ozempic şi Wegovy au devenit ultimele medicamente vizate de legislaţia americană, oferind Novo Nordisk o capitalizare de piaţă echivalentă cu aproximativ 355 miliarde de dolari. Aceasta a dus-o sub producătorul francez de bunuri de lux pentru prima dată din septembrie 2023.

Acţiunile LVMH au închis în scădere cu 0,8%, reducând creşterea de 9,2% de joi şi oferind proprietarului Louis Vuitton o valoare de piaţă echivalentă cu aproximativ 356 miliarde de dolari.

Acţiunile LVMH au scăzut cu 13% anul trecut, sectorul întâmpinând dificultăţi pe măsură ce consumatorii din China îşi reduceau cheltuielile. Cu toate acestea, semnele de înviorare au întărit sentimentul investitorilor, cu actualizări ale câştigurilor de la colegii Richemont SA şi Brunello Cucinelli SpA care au ridicat aşteptările.

„Cererea de produse de lux a traversat unul dintre cei mai slabi ani din ultimul deceniu, însă tendinţele se îmbunătăţesc progresiv de la minimele din trimestrul al treilea”, a declarat Ashley Wallace de la Bank of America într-o notă recentă, în care analistul şi-a îmbunătăţit recomandarea privind LVMH la cumpărare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025