Business Internaţional

Gigantul telecom Orange atacă băncile la ele acasă, cu operaţiuni de creditare

Gigantul telecom Orange atacă băncile la ele acasă, cu...

Autor: Catalina Apostoiu

02.11.2017, 00:04 543
Gigantul telecom Orange îşi lan­sează propria bancă şi intenţionează să câştige 25% din piaţa de online banking a Franţei profitând de gradul în creştere de utilizare a smartphone-uri­lor pentru a „fura“ cotă de piaţă de la băncile tradiţionale cu tehnologie inferioară, scrie Reuters.

Mişcarea este parte a eforturilor firmei franceze de a găsi surse alternative de venit şi de păstrare a clienţilor în contextul unui război al preţurilor desfăşurat în sectorul telecom, dar şi un test pentru industriile telecom şi bancară, marcând prima încercare pe o importantă piaţă dezvoltată a unei companii telecom de a lansa o bancă independentă.

„Ţinta noastră este 2 milioane de clienţi în 10 ani. Aceasta ar reprezenta 25% din piaţa de online banking, dar sper că nu ne vom opri aici şi că vom deveni liderul pieţei în decurs de câţiva ani“, a declarat Andre Coisne, CEO al Orange Bank. Coisne a mai lansat bănci online în Franţa pentru ING Direct şi BforBank a Crédit Agricole. Orange porneşte de la o bază restrânsă, Coisne spunând că 25.000 de clienţi

s-au arătat interesaţi de noua ofertă, o proporţie foarte mică din numărul total de clienţi de pe segmentul mobile al companiei, de 21 milioane. Însă momentul lansării băncii oferă motive de optimism.

În Franţa, au fost realizate 793,4 mi­lioane de plăţi prin online banking anul trecut, potrivit datelor BCE, în creştere de la 586,2 milioane în 2014. E&Y anticipează că numărul clienţilor care-şi vor deschide un cont online în Franţa va înregistra o creştere de aproape şase ori până la 17 milioane în următorii zece ani.

Mediul de reglementare devine de asemenea mai favorabil, anul viitor o nouă reglementare a UE urmând să forţeze băncile să-şi împartă cu alte companii datele legate de clienţi.

Astfel, companiile ca Orange vor putea identifica clienţi potenţiali şi le vor putea face oferte mai bune decât băncile.

„Este un început bun“, a declarat Coisne, care va fi nevoit să înfrunte competiţia venită din partea rivalei Altice, care-şi va lansa banca în 2019.

Orange şi-a dezvoltat serviciile financiare în cadrul reţelelor sale în ultimii zece ani sub diverse branduri, ţintind venituri de 400 milioane de euro prin această divizie până în 2019, jumătate din această sumă urmând să fie generată din Africa.

Nu există nicio iniţiativă similară cu cea a Orange care să fi avut success pe pieţele occidentale, iar din acest motiv mişcarea Orange este una foarte îndrăzneaţă, spune Tom Levine, de la Allen & Overy.

Băncile investesc pentru a spori atractivitatea serviciilor proprii pentru utilizatorii de smartphone-uri, reducându-şi în acelaşi timp numărul sucursalelor pentru a-şi menţine costurile scăzute.

Dacă Orange îşi va atinge ţinta de 2 milioane de clienţi în următorii 6, până la 10 ani, acest lucru se va întâmpla probabil în detrimentul altor business-uri online. Pentru Orange, însă, operaţiunile de banking vor rămâne un business restrâns în raport cu dimensiunea sa totală, spune Bengt Nordstrom, CEO al firmei de consultanţă în telecomunicaţii Northstream.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO