Business Internaţional

Gigantul Unilever începe să testeze săptămâna de lucru de 4 zile: „Vechile obiceiuri de muncă sunt depăşite”

Gigantul Unilever începe să testeze săptămâna de lucru de 4 zile: „Vechile obiceiuri de muncă sunt depăşite”

Autor: Eduard Ivanovici

01.12.2020, 13:13 10421

Săptămâna viitoare, gigantul anglo-olandez Unilever va începe să testeze săptămâna de lucru de 4 zile în Noua Zeelandă. Salariile angajaţilor urmează să rămână neschimbate, iar procesul va dura aproximativ un an, notează Fortune.

Mişcarea reprezintă un „experiment” prin care compania vrea afle dacă scurtarea săptămânii de lucru cu o zi va „aduce schimbări pozitive în ceea ce priveşte munca angajaţilor”, a declarat Nick Bangs, director general pentru regiunea Noii Zeelande din cadrul Unilever.

„Credem că vechile obiceiuri de muncă sunt depăşite nu ne mai reprezintă obiectivele”, a adăugat Bangs.

Compania va evalua la sfârşitul procesului dacă va extinde săptămâna de lucru de 4 zile către întreaga forţă de muncă pe care o deţine la nivel global – circa 155.000 de angajaţi.

În mai, prim-ministrul neozeelandez Jacinda Ardern a declarat că firmele ar trebui să implementeze o astfel de măsură în ideea de a alimenta nivelul de productivitate, oferindu-le angajaţilor şansa de a-şi pune în echilibru viaţa personală şi cea profesională.

Unilever are în portofoliu produse alimentare (sub brandurile Knorr şi Lipton), produse de îngrijire personală (Rexona, Dove) şi de îngrijirea locuinţei (Dero).

Economistul britanic John Maynard Keynes a scris în 1930 că, peste o sută de ani, tehnologia va ajunge la un punct care îi va permite majorităţii oamenilor să lucreze 15 ore pe săptămână, timp în care productivitatea va creşte substanţial.

Deşi predicţia nu pare să se adeverească, Microsoft Japonia a declarat anul trecut că nivelul de productivitate a crescut cu 40% când angajaţii au lucrat doar patru zile pe săptămână, iar costurile de electricitate au scăzut cu 23%.

 
AFACERI DE LA ZERO