Business Internaţional

Google chiar îşi bagă nasul peste tot: Compania vrea să integreze inteligenţa artificială în hainele tuturor

Google chiar îşi bagă nasul peste tot: Compania vrea...

Autor: Iulian Tenchiu

06.10.2019, 12:16 141

Gigantul din tehnologia americană, Google, şi-a actualizat conceptul de îmbrăcăminte tehnologică, iar prin acesta compania caută să introducă inteligenţa artificială în mai multe articole de îmbrăcăminte, scrie CNBC.

Divizia de Proiecte şi Tehnologie Avansată Google sau mai scurt ATAP a reuşit să actualizeze aplicaţia Jacquard, împreună cu un senzor  care este plasat în vestele retailerului american Levi, potrivit anunţului Google din această săptămână. Prin intermediul acestei aplicaţii, oamenii care poartă diversele obiecte vestimentare vor putea să acceseze diferite aplicaţii şi caracteristici ale unui telefon. Cu câteva gesturi, utilizatorii vor putea face fotografii, asculta muzică sau accesa serviciile de navigare ale Google.

„Cu Jacquard, vrem să vă dăm acces la viaţa digitală prin intermediul hainelor şi produselor pe care le folosiţi zi de zi. Noi vedem tehnologia ca pe un instrument prin care lucrurile obişnuite din viaţa voastră pot deveni mai bune şi mai utile”, a declarat Ivan Poupyrev, directorul departamentului de ingineri în cadrul Google ATAP.

ATAP poate fi descris mai degrabă ca un incubator experimental care explorează toate posibiltăţile inteligenţei artificiale. Această divizie a gigantului Google a fost creat de fostul director DARPA(Defense Avanced Resarch Project Agency), Regina Dugan.

Ultima actualizare a aplicaţiei Jacquard reprezintă cel mai recent efort al companiei Google de a implementa conceptul de „ambient computing”. Update-ul vine la doi ani după ce compania făcut public pareneriatul cu Levi şi la două săptămâni mai devreme de lansarea smartphone-ului Google Pixel 4, despre care se crede că va fi dotat cu comenzi touchless.

„Odată cu evoluţia tehnologiei cloud şi a inteligenţei artificiale am trecut la o etapă foarte importantă. Tehnologia poate acum să depăşească dispozitivele specializate şi să ofere experienţe digitale în viaţa de zi cu zi. Asta este ceea ce numim „ambient computing”, a mai spus Ivan Poupyrev

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO