Business Internaţional

Google începe să-şi urmărească utilizatorii la mall

Google începe să-şi urmărească utilizatorii la mall

Autor: Luciana Georgescu

27.04.2014, 18:26 840

Google testează un program pilot pentru a afla dacă produsele vizualizate de utilizatori prin intermediul reclamelor online sunt achiziţionate ulterior din magazinele fizice, scrie Wall Street Journal.

“Derulăm o serie de teste cu scopul de a ajuta clienţii să îşi folosească propriile baze de date pentru a măsura impactul campaniilor de promovare asupra volumului de vânzări”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google.


Programul creat de Google funcţionează pe baza unor paşi simpli. Când un utilizator accesează o reclamă, Google trimite un ID generat pe baza clickului către agenţia de publicitate. Agenţia de publicitate are un cookie pe calculatorul utilizatorului respectiv.

Aceste două informaţii, cookieul şi ID-ul trimis de Google, vor fi puse în legătură.

Câteva zile sau săptămâni mai târziu, utilizatorul ar putea cumpăra un produs din magazinul retailerului. În baza rapoartelor de la furnizorii de date, informaţiile cu privire la identitatea cumpărătorului vor fi corelate cu cookieul şi ID-ul trimis de Google.

În cele din urmă, companiile vor afla dacă produsele vizualizate de utilizatori prin intermediul reclamelor online sunt achiziţionate ulterior din magazinele fizice.Acxiom Corp. şi DataLogix Holdings Inc. sunt doar 2 dintre furnizorii de date care iau parte la proiectul pilot. Google a incheiat parteneriate şi cu o serie de retaileri, precum Michaels Stores, magazin care comercializeză produse lucrate manual.

Publicitatea în mediul online s-a transformat într-o afacere de 117 miliarde de dolari (aproape 85 miliarde de euro) anual, iar Google este lider în industrie, cu un venit din reclame estimat la 50,5 miliarde de dolari (36,6 miliarde de euro) în 2013.

Noul program foloseşte AdWords, un serviciu de reclamă online oferit de Google, care le permite utilizatorilor să se promoveze prin secţiunea Linkuri sponsorizate. Pentru fiecare click, Google primeşte o sumă de bani. 

Folosirea acestui sistem prin care se urmăreşte în mod constant numărul de accesări este o modalitate eficientă de a evalua impactul reclamelor asupra vânzărilor online, însă aplicabilitatea dispare în momentul în care cumpărătorii îşi achiziţionează produsele din magazinele stradale. Acesta este motivul pentru care brandurile mari cheltuie mai mulţi bani pe metodele tradiţionale de promovare, de exemplu televizorul, a declarat directorul executiv al Google, Neal Mohan.

“Accesările online reprezintă doar partea de început. Toată lumea este conştientă că un plus de valoare este dat legătura dintre reclame şi volumul cumpărăturilor”, a declarat Benny Arbel, CEO-ul myThings, o agenţie de publicitate din domeniul IT care colaborează cu Google, însă nu este implicată în programul pilot. “ Ar fi o descoperire de proporţii dacă Google poate demonstra că persoanele au cumpărat produse ca urmare a accesării reclamelor pe Internet”.

Acxiom şi Epsilon, firme furnizoare de servicii de marketing, au refuzat să comenteze participarea lor în testul derulat de Google, însă au precizat că în prezent lucrează cu alte firme pentru a stabili o legătură între reclamele online şi volumul vânzărilor din magazinele stradale.

Purtătorul de cuvânt al companiei Google a declarat că programul nu permite dezvăluirea identitatăţii cumpărătorilor.

 
AFACERI DE LA ZERO