Business Internaţional

Google pune pe masă 1 miliard de dolari în următorii trei ani pentru mai mult de 200 de publicaţii din întreaga lume

Google pune pe masă 1 miliard de dolari în următorii trei ani pentru mai mult de 200 de publicaţii din întreaga lume

Autor: Alex Ciutacu

01.10.2020, 15:36 246

Alphabet, compania din spatele Google, va plăti 1 miliard de dolari către un număr de peste 200 de publicaţii din întreaga lume în următrii trei ani, în contextul în care lansează un serviciu de ştiri, potrivit Reuters.

Publicaţiile de ştiri au luptat câţiva ani cu cel mai popular motor de căutare din lume pentru a primi bani de la Google, întrucât platforma le utilizează conţinutul. Grupurile de presă din Europa au fost cele mai vocale în acest sens.

Sundar Pichai, CEO-ul Google, a anunţat că noul produs se va numi Google News Showcase şi va fi lansat iniţial în Germania, unde compania a semnat cu mai multe ziare precum Der Spiegel, Stern, Die Zeit, şi în Brazilia, unde a semnat cu Folha de S.Paulo, Band şi Infobae.

Produsul va fi lansat în Belgia, India, Olanda şi alte ţări. Circa 200 de publicaţii din Argentina, Australia, Marea Britanie, Brazilia, Canada şi Germania au semnat până acum cu Google.

„Ne asumăm financiar că vom plăti publicaţiile pentru a crea şi furniza conţinut de înaltă calitate pentru o experienţă diferită a ştirilor online”, a scris Sundar Pichai pe blogurile Google.

Produsul le va permite publicaţiilor să prezinte conţinut într-o formă nouă şi va fi lansat iniţial pe platforma Google News în cazul sistemului de operare de tip Android şi mai târziu va fi lansat în varianta pentru Apple.

„Această abordare este diferită de celelalte produse de ştiri pe care le avem pentru că se bazează pe alegerile editoriale făcute de fiecare publicaţie în parte în ceea ce priveşte subiectele pe care le prezintă şi modul în care le prezintă”, a adăugat Pichai.

Google negociază în prezent şi cu publicaţiile din Franţa, care au fost printre cei mai vocali critici ai companiei, în timp ce în Australia guvernul vrea să forţeze atât Google, cât şi Facebook, să distribuie o parte din veniturile din publicitate către grupurile media din ţară.

AFACERI DE LA ZERO