Business Internaţional

Hyundai: In prezent este mai profitabil sa producem in Coreea

09.10.2008, 17:40 19

Allan Rushforth, vicepresedintele Hyundai Motor Europe, spune ca pentru moment costurile productiei in Europa sunt mai ridicate decat cele din Coreea, ceea ce va afecta profitul companiei in 2009, cu toate ca productia va creste.

In luna noiembrie a acestui an Hyundai Motor Europe va incepe productia la noua uzina din Cehia a companiei coreene, la aproape doi ani dupa ce Kia, cea de-a doua marca a concernului Hyundai, a deschis uzina din Slovacia.
"Hyundai va incepe productia la uzina din Cehia in luna noiembrie a acestui an, unde va produce pentru inceput modelul i30 echipat cu motorizari pe benzina, la care se vor adauga ulterior cele diesel, si un model SUV din 2010. Capacitatea maxima de productie a uzinei va fi de 200.000 de unitati si va fi atinsa la finele anului viitor", a declarat pentru ZF Allan Rushforth, vicepresedinte al Honda Motor Europe.
Cu toate ca modelele produse in Cehia si cele asamblate in Coreea vor avea acelasi pret (diferenta o va face taxa de 10% aplicata modelelor asamblate in Coreea de Sud), costurile de productie vor fi pe termen scurt mai mari la fabrica din Europa decat la cea din Asia, dar in termen de cativa ani aceasta va ajunge mai profitabila, potrivit vicepresedintelui companiei.
Vanzarile Hyundai stagneaza pe pietele mature, dar se asteapta o crestere odata cu inceperea productiei in Europa, dar si lansari de noi modele, precum generatia urmatoare a lui Tucson, SUV-ul de clasa mica al constructorului coreean care va fi lansat in 2010, si viitorul Santa Fe.
In primele opt luni ale anului vanzarile Hyundai pe piata europeana au scazut cu aproape 6%, la un volum de 190.892 de unitati.
"Hyundai detine in prezent o cota de piata de 2,5% la nivel european, valoare aferenta unui volum anual de 320.000 de unitati, pe o piata care scade cu 4%. In urmatorii trei ani ne-am propus sa atingem un volum de 500.000 de unitati in Europa", a subliniat Rushforth.
Pe piata locala Hyundai este reprezentata de Hyundai Auto Romania, divizie a Tiriac Holdings, care pentru acest an si-a bugetat afaceri de 260 de milioane de euro in 2008, fata de 180 mil. euro in 2007, fiind pe locul doi in topul importatorilor detinuti de omul de afaceri roman dupa Romcar, importatorul Ford, care va ajunge in acest an la peste 340 mil. euro, potrivit oficialilor companiei.
"Cresterea vanzarilor pe piata europeana va veni din partea segmentelor mini, mic si compact, in timp ce vanzarile de SUV-uri vor fi afectate tot mai mult de taxele pe emisiile poluante", a spus vicepresedintele companiei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO