Business Internaţional

Industria auto mondială îşi pune speranţele în redresarea Chinei

Industria auto mondială îşi pune speranţele în...

Autor: Catalina Apostoiu

28.09.2020, 00:04 147

Timp de doi ani, vânzările în scădere au părut să anunţe sfârşitul perioadei în care China a reprezentat cea mai importantă piaţă auto a lumii. A venit mai apoi coronavirusul, urmat de o recuperare rapidă a chinezilor, care i-au lăsat cu mult în urmă pe europeni şi americani, scrie Bloomberg.

Acum, mai mult ca niciodată, China este punctul asupra căruia să concentrează speranţele constructorilor auto din întreaga lume. Vânzările de autoturisme în cea mai mare economie a Asiei sunt în creştere de două luni, în timp ce alte pieţe auto majore con­tinuă să se contracte, Europa înregistrând un declin de 18% în august.

Iar China este pe cale să devină prima piaţă care va reveni la nivelurile din 2019 din punctul de vedere al vo­lu­melor, deşi nu mai de­vreme de 2022, esti­mează cercetătorii. În tot acest timp, aceasta îşi va menţine avansul faţă de Europa şi SUA.

Cea mai mare piaţă auto a lumii din 2009, China, poate creşte în continuare gra­ţie gradului relativ redus de penetrare şi clasei de mijloc în creş­tere. Totuşi, simpla prezenţă pe această piaţă nu înseamnă un succes garantat pentru giganţi ca VW, Toyota şi Tesla în con­diţiile în care aceştia rivalizează cu campioni susţinuţi de stat ca SAIC Motor, Geely şi NIO, toţi din ce în ce mai agresivi în a-şi apăra piaţa locală în timp ce vizează extinderea peste gra­niţe.

„China nu numai că şi-a revenit postcovid, dar a înregistrat creştere anuală în ultimele luni. Producătorii auto străini sunt extrem de dependenţi de China pentru o creştere profitabilă“, arată Bill Russo, fondator şi CEO al firmei de consultanţă Automobility din Shanghai.

„Faptul că China a organizat un salon auto în 2020 dovedeşte că situaţia de acolo este stabilă şi că revenirea pieţei este probabil sustenabilă“, adaugă Russo.

Importanţa Chinei este întărită de accentual pus de aceasta pe hrănirea ecosistemului maşinilor electrice, o schimbare de tehnologie în care constructorii auto investesc miliarde de dolari. Guvernul chinez vrea ca acest tip de maşini să reprezinte 15% sau mai mult din piaţă în 2025 şi cel puţin jumătate din vânzările totale un deceniu mai târziu.

Iar constructorii auto investesc masiv în China pentru a se pregăti de aceste schimbări seismice.

Riscuri există în continuare: economia chineză este în curs de recuperare, iar piaţa în dezvoltare rapidă a maşinilor electrice i-ar putea determina pe unii cumpărători să-şi amâne deciziile de achiziţie până când modelele noi îşi vor fi dovedit fiabilitatea.

Totuşi, şansele ca piaţa chineză să prospere sunt mai mari decât cele ale altor regiuni.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO