Business Internaţional

Ce înseamnă evenimentul de gaming Poznan Game Arena pentru oraşul în care este organizat: La fiecare zlot cheltuit în cadrul evenimentului, participanţii dau încă patru zloţi în restaurante, cafenele, baruri sau magazine

GALERIE FOTO: Poznan Game Arena

GALERIE FOTO: Poznan Game Arena

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.12.2021, 17:14 67

Poznan Game Arena (PGA), cel mai mare târg de jocuri pe calculator şi divertisment multimedia din Polonia şi regiunea Europei Centrale şi de Est, a fost organizat anul acesta - la finalul lunii octombrie, după o pauză de doi ani.

Chiar dacă pandemia a schimbat puţin „regulile” de organizare, iar ediţia din acest an a fost puţin diferită de cea din 2019, având în vedere că în 2021 expoziţiile au fost amplasate în două pavilioane din cadrul Poznan International Fair, în timp ce la ediţiile anterioare erau până la 10 pavilioane ocupate, Poznan Game Arena are un impact economic substanţial asupra businessurilor din oraşul care găzduieşte evenimentul dedica industriei de gaming.

„Datele arată că la fiecare zlot (un leu) cheltuit în cadrul evenimentului Poznan Game Arena, participanţii dau încă patru zloţi (circa 4 lei) în restaurantele, cafenelele, barurile sau magazinele din oraş. Aşa câştigă toată lumea. În plus, cred că este o oportunitate ca atunci când vii la PGA să vizitezi şi Polonia”, a spus pentru ZF reprezentantul departamentului de PR al Poznan Game Arena (PGA).

El a spus că pe parcursul anului organizarea evenimentului a fost incertă, având în vedere măsurile care erau implementate de autorităţi pe fondul crizei sanitare, astfel că provocările au fost şi ele diferite de cele pe care le întâmpinase echipa de organizatori înainte.

„Organizarea evenimentului din acest an a fost ca un restart pentru noi pentru că am luat-o cumva de la capăt, de la zero. Dar încă avem mii de vizitatori ceea ce înseamnă că nu ne-au uitat şi încă ne sunt alături. Am întâmpinat provocări şi în ceea ce priveşte companiile participante din cadrul evenimentului pentru că cea mai mare parte dintre jucători nu sunt la nivelul la care să poată participa la astfel de evenimente.”

Astfel, la ediţia din 2021 a PGA au fost 100 de companii care şi-au expus produsele, jocurile video, pe mobil şi simulatoarele în cadrul evenimentului din Poznan.

„Acum avem aproximativ 100 de expozanţi. În urmă cu doi ani aveam companii ca X-Box, Nintendo şi alte branduri internaţionale. Totuşi, suntem norocoşi că majoritatea companiilor care au participat în cadrul evenimentului au sediul în Polonia şi au putut veni, având în vedere condiţiile pandemice”, a mai spus reprezentantul departamentului de comunicare al PGA.

În ceea ce priveşte numărul de vizitatori, reprezentanţii PGA au spus că anul trecut au fost aproximativ 80.000 de persoane care au vizitat evenimentul, cea mai mare parte dintre ei fiind din Germania sau Polonia. „Suntem fericiţi că am putut organiza evenimentul anul acesta. Şi sperăm ca la fiecare ediţie să creştem şi să evoluăm, să aducem lucruri noi celor care vin să participe la acest eveniment.”

De asemenea, în cadrul evenimentului sunt susţinute şi conferinţe care abordează teme diverse privind industria de gaming.

„Încercăm să acoperim toate temele importante din industria de gaming, iar anul acesta am avut peste 100 de subiecte discutate în cadrul conferinţelor. Ne-am întors puţin la ceea ce aveam înainte de pandemie, dar am discutat şi teme din prezent, precum impactul COVID-19 asupra industriei, integrarea sistemului de muncă remote şi alte subiecte importante. Evenimentul se concentrează pe subiecte practice, cu focus pe subiecte care oferă dezvoltatorilor cunoştinţe pe care le-ar putea utiliza în munca lor, în practica de dezvoltare a jocurilor video”, a spus pentru ZF Jakub Marszalkowski, head of Game Industry Conference, co-founder and Board Member of Indie Games Poland.

De altfel, în spatele unui astfel de eveniment este o echipă de zeci de persoane care lucrează şi pun cap la cap fiecare parte din planul organizării Poznan Game Arena, a adăugat reprezentantul departamentului de PR al evenimentului dedicat industriei de gaming.

„Foarte mulţi oameni lucrează la acest eveniment, avem oameni care stau la standurile companiilor expozante, oameni pentru securitate, cei care asigură servicii medicale. Foarte mulţi oameni sunt implicaţi în organizarea acestui eveniment.”

De asemenea, imediat ce ediţia din acest an s-a încheiat, echipa a început să organizeze ediţia 2022 a Poznan Game Arena, a mai spus reprezentantul departamentului de comunicare al PGA.

„Începem cu anumite lucruri, spre exemplu, începem să conturăm un plan, o strategie de marketing şi advertising, discutăm cu investitori, cu companii din industria de gaming. Durează câteva luni să realizezi un asemenea eveniment.”

Despre impactul pandemiei în industria de gaming, Jakub Marszalkowski consideră că situaţia creată de pandemie a adus avantaje în ceea ce priveşte accesul la forţa de muncă şi dezavantaje în ceea ce priveşte lansarea de noi jocuri, acest demers fiind mai greu de realizat în condiţiile pandemice, în care evenimentele de lansare nu mai pot fi organizate ca înainte sau chiar deloc, în funcţie de măsurile implementate.

„Producţia de jocuri, care este un proces complex, acest proces creativ necesită multă comunicare între echipe. Multă încercare şi eroare. O mulţime de iteraţii ale unor idei şi lucruri de genul acesta şi multe companii susţin de fapt că acest lucru nu funcţionează de la distanţă, atât de grozav, că Zoom nu poate înlocui şedinţele consiliilor, discuţiile faţă în faţă. Dar există şi companii care au lucrat deja de mult timp la distanţă şi susţin că este în regulă. Da, poate pentru unii este un lucru bun, dar nu e pentru toată lumea. Şi, de fapt, această „închidere în online” stă la baza faptului că au fost lansări de jocuri mânate şi întârziate în întreaga lume”, a spus Jakub Marszalkowski.

Pe de altă parte, un avantaj creat de contextul pandemic a fost implementarea muncii de la distanţă, care a deschis piaţa de talente.

„Munca de la distanţă a deschis piaţa şi oportunităţile de angajare atât pentru companii cât şi pentru candidaţii de pe piaţă. Avem companii în Polonia care angajează oameni din Brazilia, Singapore şi alte ţări. Am prieteni care, de asemenea, îşi găsesc de lucru în companiile din Statele Unite ale Americii sau în alte ţări. Poate asta e bine. Încă nu suntem siguri. Poate că este prea devreme pentru a spune dacă este bine sau nu, trebuie să vedem rezultatele pe termen lung.”

Jakub Marszalkowski a mai adăugat că „interesul este cu siguranţă atât din partea investitorilor, cât şi a companiilor care dezvoltă jocuri dar şi din partea consumatorilor. Vedem asta şi în partea online a conferinţei, şi în numărul de vizitatori din cadrul evenimentului. Am speranţe mai mari pentru 2022, că vom avea mai multe posibilităţi, că vom fi mai buni, şi totul va fi mai uşor”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO