Business Internaţional

Italienii au petrecut un Crăciun „auster”: Retailerii au avut cele mai mici profituri din ultimul deceniu

Italienii au petrecut un Crăciun „auster”: Retailerii au avut cele mai mici profituri din ultimul deceniu

Foto: AFP

Autor: Paul Comşa

27.12.2011, 15:15 596

Retailerii italieni au avut cel mai slab sezon de cumpărături din ultimii zece ani, potrivit organizaţiei italiene a consumatorilor Codacons. Măsurile de austeritate au scăzut semnificativ apetitul pentru consum al gospodăriilor italiene şi au "mâncat" din profiturile marilor lanţuri de magazine, scrie Bloomberg.

Italienii au cheltuit cu 48 de euro mai puţin de persoană în perioada sărbătorilor faţă de suma medie cheltuită în ultimii cinci ani. Cel mai afectat a fost sectorul producătorilor şi comercianţilor de îmbrăcăminte şi încălţăminte, ale cărui vânzări au scăzut dramatic cu 30% comparativ cu anul trecut.

Previziunile sunt la fel de pesimiste şi pentru următoarele luni. Sezonul de reduceri din ianuarie nu va reuşi să stăvilească declinul vânzărilor din ultima perioadă, apreciază şeful Codacons Carlo Rienzi.

"Perioada de reduceri va fi un eşec. Vânzările vor scădea cu până la 40% comparativ cu 2010", estimează Rienzi.

Planul de austeritate adoptat de Italia va costa fiecare gospodărie aproximativ 1.129 euro, conform federaţiei consumatorilor italieni Federconsumatori. Italienii au cheltuit 4,4 mld. euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 400 mil. euro mai puţin faţă de estimările analiştilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO