Gigantul american de comerţ online Amazon a lansat în orbită prima serie de sateliţi de internet din proiectul Kuiper, prin care Jeff Bezos concurează cu proiectul Starlink dezvoltat de Elon Musk, potrivit FT.
Primii 27 de sateliţi din proiectul Kuiper au fost lansaţi cu succes în spaţiu din Cape Canaveral, Florida, conform unei declaraţii lansate luni de United Launch Alliance, un furnizor american de servicii de lansare de nave spaţiale.
Lansarea Kuiper marcheză un moment important pentru Amazon, întrucât gigantul vrea să construiască o constelaţie de 3.200 de sateliţi, într-o perioadă în care mulţi caută o alternativă la proiectul Starlink.
„Kuiper este noul jucător de categoria grea care intră în ring. Ţinta acum este să înceapă cu adevărat să accelereze, să aibă lansări în mod constant şi să ajungă destul de repede la un număr suficient de sateliţi pentru a lansa serviciile”, a comentat Caleb Henry, analist la Quilty Space.
Andy Jassy, CEO-ul Amazon, are ca ţintă strategică lansarea unei noi linii de business care să devină al patrulea pilon al companiei, pe lângă businessul de cloud Amazon Web Services, businessul de e-commerce Amazon şi serviciul de subscripţii Prime.
Kuiper este un proiect care a presupus investiţii masive de capital, dar poate susţine aplicabilităţi variate, de la inovaţii în sistemul medical, la vehicule autonome şi inteligenţă artificială.
Amazon va ţinti aceeaşi clienţi de retail, de business şi guvernamentali pe care îi deserveşte Starlink în prezent. Totodată, Amazon vrea să lanseze serviciile pe baza constelaţiei de sateliţi Kuiper până la finalul anului 2025.
De cealaltă parte, Starlink a lansat în orbită peste 7.000 de sateliţi, întrucât a început încă din 2019. Compania deserveşte mai mult de 4,5 milioane de clienţi şi controlează mai mult de 60% dintre toţi sateliţii lansaţi pe orbită.