Business Internaţional

Lovitură dură pentru gigantul Google: Dacă nu se va desprinde de serviciul său Google Shopping până joi, ar putea fi amendat cu până la 5% din venitul zilnic

Lovitură dură pentru gigantul Google: Dacă nu se va...

Autor: Corina Zamfir

26.09.2017, 17:58 914

Google va crea o unitate independentă pentru serviciul său de cumpărături, Google Shopping, care va trebui să liciteze cot la cot cu rivalii săi pentru anunţurile afişate în partea de sus a paginii sale de căutare, într-un efort de a satisface preocupările Uniunii Europene în ceea ce priveşte afişarea rezultatelor produselor, potrivit surselor citate de Bloomberg.

Google are termen limită până joi pentru a se conforma unei decizii UE în ceea ce priveşte tratamentul gigantului faţă de site-urile de comparaţie ale concurenţilor. În timp ce serviciul de cumpărături va rămâne parte din Google, acesta va funcţiona separat şi va utiliza propriile venituri pentru a licita pentru anunţuri.

Google a fost comandat de autorităţile de reglementare să nu mai promoveze propriile rezultate ale căutărilor de la cumpărături în detrimentul concurenţi şi să facă modificări menite să ofere rivalilor tratament mai echitabil până la 28 septembrie, a declarat UE în iunie când a amendat compania cu 2,4 miliarde de euro. Compania ar putea fi amendată cu până la 5% din venitul zilnic dacă nu reuşeşte să se conformeze.

Al Verney, purtătorul de cuvânt al Google de la Bruxelles, a refuzat să comenteze.

Compania va personaliza un panou publicitar în partea de sus a ecranului de căutare care arată mai multe imagini ale produselor cu link-uri către site-urile web ale comercianţilor cu amănuntul, au spus surse citate de Bloomberg.

Fiecare dintre cele 10 sloturi va fi licitată pentru a oferi site-uri rivale cum ar fi Kelkoo.com sau Shopzilla Inc. o şansă de a cumpăra spaţiu pentru a afişa legături către comercianţii cu amănuntul. Orice modificare afectează numai site-urile Google din Europa.

În timp ce Google Shopping poate licita pentru acele sloturi, acesta va fi rulat separat pentru a se asigura că ofertele sale reflectă propriile costuri de operare şi nu sunt subvenţionate de Google.

Autorităţile de reglementare au acceptat că panoul este destinat publicităţii, iar sloturile nu pot fi date. Fiecare slot va fi etichetat cu numele serviciului care furnizează legătura, cum ar fi "Prin Google", similar cu paginile care au apărut săptămâna trecută în versiunile franceză şi olandeză ale Google.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO