Business Internaţional

Lovitură pentru Uber: Serviciul va fi suspendat în Grecia, după ce a fost adoptată o nouă lege în urma protestelor vehemenete ale taximetriştilor

Lovitură pentru Uber: Serviciul va fi suspendat în Grecia, după ce a fost adoptată o nouă lege în urma protestelor vehemenete ale taximetriştilor

Autor: Andrei Ionascu, Mediafax

05.04.2018, 14:30 213

Compania Uber a anunţat, joi, că licenţa serviciului va fi suspendată în Grecia după intrarea în vigoare a unei noi legislaţii care prevede reguli mai stricte pentru transportul de persoane, relatează site-ul agenţiei Reuters.

Uber funcţionează în prezent în baza unei licenţe în capitala Atena, dar companiile de taxi au protestat vehement, susţinând că înregistrează pierderi din cauza concurenţei neloiale.

"Noua legislaţie locală a fost votată recent, iar anumite prevederi au impact asupra serviciilor de tip ride-sharing. Trebuie să evaluăm dacă şi cum putem opera în acest nou cadru. Prin urmare, vom suspenda serviciul UberX în Atena, începând de marţea viitoare, până când vom găsi o soluţie potrivită", se arată într-un comunicat al companiei americane.

Compania Uber operează două servicii în Atena încă din 2015: UberX, care apelează la şoferi cu licenţe de profesionişti, şi UberTAXI, care foloseşte şoferi de taxi. Aproximativ 450.000 de persoane folosesc anual aplicaţia de smartphone a Uber.

Potrivit noii legislaţii, fiecare cursă care presupune închirierea de vehicule cu şofer ar trebui să înceapă şi să se încheie la sediul companiei, iar Uber nu se încadrează în aceşti parametri. Totodată, trebuie creat un registru digital al tuturor platformelor de tip ride-sharing şi al pasagerilor.

Compania americană Uber, fondată în 2009, operează în 633 de oraşe din întreaga lume şi are peste 12.000 de angajaţi. În anul fiscal 2016, Uber a înregistrat venituri de 6,5 miliarde de dolari, dar nu a declarat profit, având pierderi nete de 2,5 miliarde de dolari.

La 20 decembrie 2017, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că Uber este o companie de transport şi nu un serviciu digital, aşa cum au susţinut reprezentanţii companiei. Prin urmare, statele membre UE trebuie să reglementeze condiţiile în care aceste servicii trebuie să funcţioneze în conformitate cu regulile generale.

AFACERI DE LA ZERO