Business Internaţional

Lupta titanilor este pe cale să înceapă: Mukesh Ambani, unul dintre cei mai bogaţi oameni din Asia, vrea să aducă la viaţă un gigant tehnologic care să concureze cu uriaşi ca Google, Amazon sau Alibaba

Lupta titanilor este pe cale să înceapă: Mukesh...

Autor: Dorin Oancea

20.05.2020, 11:07 167

Miliardarul Mukesh Ambani vrea să construiască următoarea companie globală de tehnologie, JioPlatforms, care vrea să concureze cu Google, Amazon, Alibaba şi Tencent, anunţă CNN. 

JioPlatforms este deja un ecosistem de aplicaţii, care oferă totul, de la cumpărături alimentare online la streaming video, care serveşte cele 388 de milioane de persoane abonate la reţeaua mobilă Reliance Jio din India.

Pe parcursul a câteva săptămâni, Ambrani a strîns 9 miliarde de dolari de la Facebook şi un grup de investitori americani de top, pentru a alimenta următoarea fază a dominaţiei sale asupra internetului din India, cu cea mai rapidă creştere din lume.

„Scopul final”, potrivit analistului Counterpoint Research, Tarun Pathak, este să devină totul pentru fiecare indian şi să construiască o platformă indispensabilă pentru sute de milioane de clienţi de internet.

Sub conducerea lui Ambani, Reliance Industries s-a transformat dintr-o companie petrolieră şi energetică într-un conglomerat extins care include magazine de vânzare cu amănuntul, o companie de telecomunicaţii mobil, un număr de platforme digitale şi multe altele.

Dar pentru a-şi duce planurile la nivelul următor, Ambani avea nevoie de relaţii cu Silicon Valley, de aici parteneriatul său de 5,7 miliarde de dolari cu Facebook şi serviciul global de mesagerie WhatsApp.

Acordul, care încă aşteaptă aprobarea autorităţilor, arată că Ambani şi Facebook încearcă să creeze un fel de platformă în care poţi face totul, de la servicii bancare mobile, la mesagerie, la reţelele de socializare, la tot ceea ce este construit practic într-o singură platformă, cu alte cuvinte o versiune a serviciului WeChat al Tencent, din China.

Cumpărăturile alimentare online sunt prima ţintă a parteneriatului, în condiţiile în care alimentaţia reprezintă 70% din piaţa de vânzare cu amănuntul indiană, iar peste 90% din piaţă este neorganizată şi condusă de mici afaceri de cartier şi magazinele cunoscute sub numele de kirana din India. Se estimează că piaţa de vânzare cu amănuntul general se va dubla de la 676 miliarde dolari în 2018 la aproape 1.300 de miliarde de dolari până în 2025.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO