Business Internaţional

Luxul isi revine de Craciun

22.12.2003, 00:00 10



Grupul italian Gucci a anuntat o accelerare a ritmului cresterii vanzarilor in luna decembrie, tendinta ce sustine redresarea, la sfarsit de an, a pietei articolelor de lux.



Volumul ridicat al vanzarilor de incaltaminte si posete a reprezentat baza de crestere a profiturilor operationale pe trimestrul trei, crestere ce s-a situat la nivelul a 17 procente. Astfel, aceasta perspectiva optimista semnaleaza o redresare a situatiei inregistrate in prima jumatate a acestui an, cand sectorul turismului a fost grav afectat pe fondul razboiului din Irak si al epidemiei de SARS.



Astfel, vanzarile cu amanuntul realizate de principala marca a Gucci in Asia, cu exceptia Japoniei, au crescut cu 32% in decursul a sase saptamani pana la data de 14 decembrie, in timp ce veniturile au crescut cu 10% pe piata japoneza, cu 24% pe cea a Statelor Unite si cu 10% in Europa.



"Performantele inregistrate pe trimestrul patru sunt foarte bune si cred ca si cele pe care le vom inregistra in restul anului vor fi excelente," a declarat Domenico De Sole, directorul executiv al Gucci.



De Sole si Tom Ford, principalul designer al grupului, au anuntat luna trecuta ca nu-si vor reinnoi contractele anul viitor, dand astfel nastere unui sentiment de nesiguranta cu privire la viitorul companiei.



Pinault-Printemps-Redoute, compania franceza din sectorul de retail ce detine 60% in cadrul Gucci, va anunta inlocuirea lui De Sole luna viitoare, succesorul lui Ford urmand a fi facut cunoscut cu ocazia prezentarii colectiei de toamna/iarna prezentata de Gucci in luna martie.



Pe trimestrul incheiat la data de 31 octombrie, profiturile operationale au crescut de la 77,7 milioane de euro pana la 90,9 milioane de euro, pe fondul unei cresteri de 12% a vanzarilor, pana la 695 milioane de euro.



Pe langa aceste rezultate solide, increderea lui De Sole cu privire la evolutia companiei pana la sfarsitul acestui an se bazeaza si pe o crestere de 11,4% a vanzarilor cu amanuntul realizate de divizia Gucci in luna noiembrie si de 21,6% in perioada 1-14 decembrie. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO