Business Internaţional

Marii producători de bunuri de consum ai lumii continuă scumpirile, testând toleranţa consumatorilor la inflaţie. Unii cedează, orientându-se către produse mai ieftine

Marii producători de bunuri de consum ai lumii continuă...

Autor: Catalina Apostoiu

27.07.2022, 23:03 328

Unilever, Coca-Cola şi McDonald’s au evidenţiat impactul inflaţiei glo­bale recent, reacţionând la creşterea costurilor cu majorări de preţuri care vor pune şi mai multă presiune pe gospodării, notează Financial Times.

Avertismentele emise de unele dintre cele mai mari grupuri de bu­nuri de larg consum din lume privitor la amploarea scumpirilor la bunuri de bază vin după ce retailerul ame­rican Walmart şi-a redus estimarea de profit, declarând că scumpirea ali­mentelor şi carburanţilor „afectează modul în care clienţii cheltuiesc“.

Companiile din sector au în faţă o decizie dificilă privitoare la trece­rea mai departe a costurilor mai mari, cu posibilitatea ca clienţii să caute opţiuni mai ieftine sau să nu mai cumpere deloc.

Unilever a anunţat că pierde cotă de piaţă în faţa mărcilor proprii ale supermarketurilor, în special în Europa. Şeful Coca-Cola, James Quincey, a declarat că consumatorii nu şi-au redus încă achiziţiile de produse ale companiei.

Compania franceză Danone şi-a majorat estimările privitoare la vân­zări pe întregul an, în condiţiile în care consumatorii acceptă încă ma­jorările sale de preţuri, potrivit Bloomberg.

La nivel mondial, însă, unii con­su­matori dau semne că s-au săturat de scumpiri şi se orientează către produse mai ieftine, scrie Reuters.

„Rezultatele companiilor arată că consumatorii americani sunt acum mult mai concentraţi pe produsele de bază“, arată Nicola Morgan-Brownsell, de la Legal & General Investment Management.

Încrederea consumatorilor ame­ri­cani a scăzut pentru a treia lună con­secutiv în iulie pe fondul îngri­jorărilor persistente privind creşterea inflaţiei şi a dobânzilor.

Potrivit The Wall Street Journal, americanii au început să se orienteze către mărci mai ieftine de bere şi ţigări.

În cadrul unui sondaj recent, aproape jumătate din consumatori au declarat că din cauza creşterii preţurilor la bunurile de zi cu zi se reorientează către alternative mai ieftine.

McDonald’s a anunţat că analizează adăugarea unor opţiuni mai ieftine la meniuri pentru că inflaţia în creştere dramatică, în special în Europa, îi determină pe unii consumatori cu venituri mai mici să se orienteze către produse mai ieftine, a anunţat directorul financiar al companiei, Kevin Ozan, notează Reuters.

Tot din cauza inflaţiei galopante, consumatorii de carne renunţă la carnea de vită mai scumpă în favoarea cărnii de pui mai ieftine, relatează Bloomberg.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO