Business Internaţional

Metodele alternative devin tot mai cautate pentru cumparaturile online

23.11.2007, 20:35 54

Acum zece ani, PayPal era doar o metoda de plata pentru jucarii de plus cumparate de pe eBay. Acum, utilizatorii PayPal ar putea plati un inel cu diamant de la retailerul online Blue Nile, scrie New York Times.
Blue Nile si alti cativa retaileri high-end de pe internet ofera reduceri consistente pentru utilizatorii PayPal, acum subsidiara a eBay, in speranta de a convinge clientii ca pot folosi si alte metode de plata in afara de cartea de credit.
Acesti retaileri iau in considerare serviciile gen PayPal, Google Checkout sau Bill Me Later pentru a reduce costurile de procesare impuse de folosirea cartilor de credit. Retailerii spun ca in vremuri grele din punct de vedere economic, astfel de reduceri ale costurilor pot face diferenta intre succes si faliment.
"Comerciantii sunt in mod clar interesati de metodele alternative de plata, mai ales acum, in sezonul sarbatorilor de iarna", este de parere Bruce Cundiff, analist la firma de consultanta Javelin Strategy and Research. "Totul se reduce la schimbarea comportamentului consumatorului", a mai spus Cundiff.
Un numar de 15 comercianti online, printre care BarnesandNoble.com si SharperImage.com, urmeaza sa adopte aceeasi masura. Alte site-uri, cum ar fi Shoebuy sau Zales, vor oferi, de asemenea, reduceri si promotii de transport clientilor care folosesc PayPal.
Conform lui Cundiff, PayPal este principalul motiv pentru care folosirea metodelor alternative de plata a castigat 14% din piata in ultimul timp. Reprezentantii PayPal afirma ca mai bine de 150 de milioane de oameni se folosesc de serviciile lor, la fel ca si "sute de mii de comercianti".
Veniturile eBay au atins in ultimul trimestru 470 de milioane de dolari (320 de milioane de euro), in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Abia anul trecut PayPal a devenit destul de cunoscuta pentru a fi utilizata de firme ca Blue Nile, este de parere Darrel Cavens, vicepresedinte pe probleme de marketing si tehnologie la firma distribuitoare de bijuterii. "Nu mai sunt o alternativa. Deja au ajuns sa faca parte din mainstream", a adaugat Cavens.
Blue Nile a oferit optiunea PayPal in octombrie, dar refuza sa declare cate persoane au folosit acest serviciu de plata. "Cu siguranta am avut parte de mai multe plati prin PayPal decat ne asteptam", a declarat Cavens.
Principala concurenta pentru PayPal sunt Google Checkout si Bill Me Later, dar exista si alte servicii, mai putin cunoscute.
Michael Kirkland, purtator de cuvant pentru Google, a declarat ca Checkout va anunta in curand acelasi gen de promotii de sarbatori ca si rivalii de la Bluefly, Buy.com sau alti comercianti. Kirkland a mai adaugat ca unii comercianti vor oferi transportul gratuit al produselor si alte tipuri de reduceri si oferte pentru utilizatorii Google Checkout.
Bill Me Later, care permite comerciantilor sa extinda limitele creditelor pe termen scurt, se bucura de aceeasi crestere a popularitatii. .
Intrebarea care se ridica printre retailerii online este daca anumiti clienti ar fi preferat plata prin intermediul PayPal sau Bill Me Later daca ar fi putut plati oricum cu cardul de credit. In cazul in care cumparatorilor le este indiferent, reducerea costurilor de procesare a cardurilor este neutralizata de costurile de schimbare a tehnologiei de plata pentru un site. Gary Marino e de parere ca Bill Me Later aduce clienti noi si bogati retailerilor online.
Companiile care ofera servicii de plata alternative au comisioane mai mici deoarece cheltuiesc mult mai putin pe marketing. Frank Sui, analist la Deloitte Consulting, afirma ca PayPal sau Bill Me Later cheltuiesc mai putin de 5 dolari (3,4 euro) pentru atragerea unui client nou, spre deosebire de companiile producatoare de carduri de credit, care cheltuiesc 250 de dolari (170 de euro) pentru fiecare client nou. Frank Sui adauga ca producatorii de carti de credit se lupta sa gaseasca solutii pentru a concura cu rivalii lor mai ieftini.
Cu toate acestea, companiile producatoare de carduri de credit nu stau cu mainile in san. MasterCard, de exemplu, colaboreaza cu PayPal. Compania a anuntat ca va lansa un serviciu numit PayPal Plug-In, permitand utilizatorilor de PayPal sa cumpere de la orice retailer care accepta plata prin Mastercard. Serviciul necesita doar instalarea unui software pentru a fi accesibil utilizatorilor.
Michael J. Wagner, CEO la retailerul online de jucarii eToys, afirma ca multa vreme a opus rezistenta ofertelor PayPal sau altor servicii de acest gen. Acum, la o luna de la adoptarea serviciilor PayPal, 9% din vanzari au fost efectuate cu ajutorul serviciului de plata alternativ, fara ofertele de reduceri sau promotii luate in calcul.
"Suntem cu adevarat surprinsi si incantati de el", afirma Wagner. Tranzactiile prin PayPal ii costa pe cei de la eToys cu cel putin 0,3% mai putin decat in cazul utilizarii cardurilor de credit. In plus, PayPal nu are clauze compensatorii in cazul tranzactiilor frauduloase, asa cum au alte companii de plata prin carduri de credit.
"Suntem mari suporteri ai acestor metode de plata. Cineva trebuie sa mentina onestitatea MasterCard si Visa intacte", a mai spus Michael Wagner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO