Business Internaţional

Mişcare surpriză: Samsung îşi face intrarea pe piaţa medicamentelor. ”Elixirul” minune pe care gigantul coreean vrea să îl vândă pentru 760 de dolari flaconul

Mişcare surpriză: Samsung îşi face intrarea pe piaţa...

Autor: Alex Ciutacu

29.07.2017, 19:38 7424

Samsung lansează un medicament numit Renflexis, utilizat în ameliorarea şi tratarea artritei, iar preţurile sunt estimate la 750 de dolari per flacon, potrivit WSJ.

Compania sud-coreeană Samsung, cunoscută pentru succesul de pe piaţa smartphone-urilor şi a televizoarelor, plănuieşte să lanseze, pe piaţa din Statele Unite, un medicament care va fi varianta ieftină a cunoscutului medicament Remicade.

Produsul va fi vândut prin furnizorii de servicii şi produse medicale, Merck & Co, şi va fi listat cu un preţ cu 35% mai redus decât Remicade.

Medicamentul a primit aprobarea FDA în luna aprilie. Este produsul de debut al gigantului Samsung pe cea mai mare piaţă de soluţii medicale şi exprimă dorinţa companiei de a se afirma dincolo de segmentul electronicelor.

Samsung Bioepis Co, noul segment de biotehnologie al companiei, încearcă să creeze variante mai ieftine pentru brandurile cu notorietate precum Remicade.

Piaţa medicamentelor a înregistrat produse vândute anul trecut în valoare de 202 miliarde de dolari, la nivel global, iar estimările făcute de EvaluatePharma anunţă încasări de 214 miliarde pentru anul acesta.

Samsung a declarat că noul medicament numit Renflexis va costa aproximativ 750 de dolari per flacon.

O fiolă de Remicade produs de J&J costă aproximativ 1100 de dolari, atingând pentru un an de tratament, costuri de peste 20.000 de dolari. Se situează printre cele mai bine vândute medicamente din Statele Unite, având vânzări de 4.5 miliarde de dolari anul trecut.

Analistul Ronny Gal explică faptul că oricine lansează un astfel de substitut trebuie să ţină cont că, deşi preţul standard pentru Remicade pleacă de la 1100 de dolari, în farmacii el este redus până la 800 de dolari. De aceea, susţine acesta, Samsung va trebui să facă reduceri şi mai mari pentru a putea avea succes pe piaţă.

De asemenea, compania J&J, a demarat o campanie lungă pentru a-şi proteja franciza. Aceştia au negociat foarte multe contracte de exclusivitate, cu centre medicale şi spitale, în ceea ce priveşte utilizarea Remicade ca unic tratament în cazurile de artrită.