Business Internaţional

Nealimentarele au hranit profitul Tesco

10.04.2003, 00:00 16

Grupul britanic de supermarketuri Tesco a raportat o crestere de 13% a profiturilor brute demonstrand ca isi va depasi rivalele din Marea Britanie. In acelasi timp, compania a reusit sa-si atinga tintele legate de cresterea pe pietele internationale.
In ultimele 12 luni, profiturile brute ale grupului au crescut de la 1,2 miliarde de lire sterline (1,8 miliarde de dolari) la 1,36 miliarde de lire sterline, din care un milion de lire sterline a reprezentat contributia adusa de HIT, grupul polonez de hypermarketuri, si T&S, grupul britanic achizitionat anul trecut.
Rezultatele au depasit asteptarile analistilor care anticipasera profituri de aproximativ 138-140 milioane de lire sterline pe intregul an.
Cresterea puternica inregistrata de divizia de produse nealimentare a contribuit la cresterea volumului total al vanzarilor cu 12% pana la 28,6 miliarde de lire sterline pe anul incheiat pe 22 februarie.
Vanzarile realizate pe piata britanica au inregistrat o crestere de 8% pana la 23,4 miliarde de lire sterline. Profitul operational inregistrat pe aceeasi piata a crescut, de asemenea, cu 7% pana la 1,3 miliarde de lire sterline. Marjele operationale au ramas nemodificate, la 6%.
Vanzarile totale internationale inregistrate de grup, ce are 152 de magazine in peste 10 tari, au crescut cu31% pana la 5,2 miliarde de lire sterline, iar profitul operational pe acest segment a crescut cu 78% pana la 212 milioane de lire sterline.
Grupul a reusit sa-si atinga tinta de crestere legata de pietele aflate in curs de dezvoltare, profiturile operationale ajungand la 141 milioane de lire sterline.
Rezultatele obtinute de grup i-a multumit pe analisti care nu erau siguri daca expansiunea grupului pe piata britanica va continua in acelasi ritm sustinut.
Terry Leahy, director executiv al grupului, a declarat ca strategia grupului incepe sa genereze rezultate solide.
Rezultatele Tesco contrasteaza cu cele inregistrate de Sainsbury, care luna trecuta a raportat o scadere de 1,1% a vanzarilor pe trimestrul patru, in ciuda investitiilor solide efectuate recent de companie in magazinele pe care le detine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO