Business Internaţional

Netflix, cea mai mare platformă de streaming din lume, vrea să intre pe piaţa jocurilor video

Reed Hastings, cofondator şi codirector executiv al Netflix

Reed Hastings, cofondator şi codirector executiv al Netflix

Autor: Eduard Ivanovici

06.06.2021, 19:30 180

Netflix, liderul industriei de streaming, cu peste 200 de milioane de abonaţi, a realizat cu succes tranziţia de la un startup dezorganizat din California la unul dintre principalii jucători de la Hollywood, cheltuind zeci de milioane de dolari pentru propriile sale producţii.

În prezent, compania încearcă să găsească un executiv care ar ajuta la extinderea unei divizii de gaming, potrivit unui raport The Information, citat de Business Insider. Deşi gigantul a recunoscut că este atras de segmentul dedicat entertainmentului interactiv, acesta nu a decis cum îşi va pune în practică ideile.

„Sunt convins că vor încerca şi, ulterior, vor da greş. Este greu să faci jocuri video”, spune Michael Pachter, managing director al firmei de investiţii Wedbush.

Industria de gaming reprezintă un business cu adevărat riscant, de vreme ce unele dintre cele mai mari studiouri americane, cu angajaţi talentaţi ce oferă ani întregi de experienţă, au sfârşit prost.

„Avem eşecurile reprezentate de THQ, Midway, Acclaim, 3DO, BAM, Eidos, Atari, Infogrames, Interplay care ilustrează dificultatea sarcinii. Nu înţeleg cum Netflix se gândeşte că poate dezvolta şi vinde jocuri video”, spune Pachter.

Joost van Dreunen, autorul cărţii „One Up: Creativity, Competition and the Global Business of Video Games” este de aceeaşi părere cu Pachter, declarând că marile companii tech nu se pricep la gaming.

El a numit în acest sens serviciile Stadia şi Luna din cadrul Google şi, respectiv, Amazon drept unele dintre principalele exemple din spatele eşecurilor înregistrate de principalele firme tech din Statele Unite.

În ultimul deceniu, Google, Amazon şi Facebook au alocat sute de milioane de dolari segmentului de gaming, însă niciuna dintre cele trei companii nu a devenit un jucător în piaţa jocurilor video.

„Ei cred că distribuţia vine mereu înaintea conţinutului, însă lucrurile ar trebui privite invers”, spune van Dreunen.

În loc să creeze jocuri video şi să construiască branduri iubite de fani, frontul Big Tech se concentrează în mare parte asupra mecanicilor din spatele achiziţionării şi accesării jocurilor.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO