Business Internaţional

Netflix şi izolarea, dragoste la prima vedere: Platforma a înregistrat 34 de milioane de abonaţi în 2020. Însă analiştii nu cred în miracole de lungă durată

Netflix şi izolarea, dragoste la prima vedere: Platforma a înregistrat 34 de milioane de abonaţi în 2020. Însă analiştii nu cred în miracole de lungă durată

Autor: Eduard Ivanovici

25.10.2020, 10:24 232

Netflix a înregistrat 2,2 milioane de abonaţi în al treilea trimestru, pe măsură ce avântul câştigat în perioada de izolare a început să dispară, anunţă BBC.

Deşi a declarat că perioada post-carantină nu va aduce rezultate extraordinare, ultimele rezultate nu se încadrează în estimările lansate în iulie de 2,5 milioane de abonaţi, iar acţiunile companiei au scăzut cu peste 5%.

„Petrecerea serviciilor de streaming a luat sfârşit”, spune Paolo Pescatore, analist în cadrul companiei de consultanţă economică PP Forsight.

Totuşi, Netflix le-a reamintit investitorilor că se pregăteşte să termine anul cu un număr record de abonaţi, 34 de milioane în 2020 şi peste 200 de milioane în total.

Restricţiile de circulaţie au afectat producţia filmelor şi serialelor din cadrul serviciului de streaming, însă profiturile au rămas la un nivel ridicat, 790 de milioane de dolari în T3, în timp ce veniturile au trecut de 6,4 miliarde de dolari.

Totuşi, Alex DeGroote – proprietarul companiei de consultanţă media DeGroote Consulting – a declarat pentru CNBC că ar evita acţiunile Netflix în momentul în care vor fi ridicate măsurile de distanţare socială sau va fi anunţat în mod oficial un vaccin pentru COVID-19.

Deşi este liderul indiscutabil al serviciilor de streaming, Netflix are o competiţie tot mai mare, printre care se numără nume precum Amazon Prime, Apple TV+, YouTube Plus, Disney+ şi HBO Max.

„Mă aştept ca platformele să devină mai creative cu discounturile pentru următoarele 12-18 luni, pe măsură ce încearcă să găsească un echilibru între masele de abonaţi şi pierderile financiare”, a adăugat DeGroote.

Netflix şi-a schimbat deja strategia de discount în Marea Britanie, de la o lună gratuită în SUA şi Marea Britanie la un discount de 50% pentru primele două luni de abonament.

 
AFACERI DE LA ZERO