Business Internaţional

Netflix va cheltui anul acesta 17 mld. dolari pentru conţinut, pe măsură ce restricţiile dispar şi studiourile revin la normalitate. Gigantul anticipează o creştere accelerată a abonaţilor în S2

Netflix va cheltui anul acesta 17 mld. dolari pentru conţinut, pe măsură ce restricţiile dispar şi studiourile revin la normalitate. Gigantul anticipează o creştere accelerată a abonaţilor în S2

Compania a raportat venituri de 25 de miliarde de dolari în 2020

Autor: Eduard Ivanovici

24.04.2021, 10:59 104

Netflix a declarat că va cheltui anul acesta 17 miliarde de dolari „în cash” pentru conţinutul din cadrul aplicaţiei, conform unei scrisori trimise acţionarilor, citată de Business Insider.

Compania spune că suma este condiţionată de programele de vaccinare anti-coronavirus şi de ritmul de recuperare al producţiei de film.

Gigantul a suferit un declin puternic în ceea ce priveşte conţinutul original al platformei, fiind afectat de restricţiile de circulaţie impuse de pandemie. În acest sens, programele originale Netflix au scăzut cu 20% în ultimul an.

Netflix a citat lipsa programelor originale drept unul dintre principalii factori din spatele scăderilor înregistrate în T1/2021, după ce raportase creşteri record în 2020. Grupul american a obţinut doar 4 milioane de abonaţi în primele trei luni ale anului şi a declarat că va câştiga doar un milion de membri noi în T2.

Acţiunile au scăzut cu 11% la scurt timp după anunţ, rezultat ce a dus la reducerea cu 25 de miliarde de dolari a valorii de piaţă a companiei, având în vedere că Netflix se aştepta să înregistreze şase milioane de abonaţi noi în perioada ianuarie-martie.

Yahoo Finance scria la începutul lui aprilie că Netflix a pierdut 31% din cota de piaţă din SUA în contextul în care aplicaţiile rivale – precum HBO Max, Disney+ şi Peacock – au continuat să câştige abonaţi fideli. Însă platforma încă domina piaţa americană de streaming, cu un market share de 20% şi venituri de 25 de miliarde de dolari în 2020.

Totodată, Netflix le-a transmis acţionarilor că anticipează o creştere accelerată a abonaţilor în a doua jumătate a anului, subliniind „apariţia noilor sezoane ale unora dintre cele mai populare seriale şi o serie incitantă de filme”.

 
AFACERI DE LA ZERO