Business Internaţional

Nike, H&M şi alte branduri vestice încep să fie boicotate în China din cauza poziţiei pe care au adoptat-o faţă de exploatarea uigurilor din regiunea Xinjiang

Într-o postare virală despre H&M, Liga Tinerilor Comunişti din China a denunţat poziţia companiei

Într-o postare virală despre H&M, Liga Tinerilor Comunişti din China a denunţat poziţia companiei

Autor: Eduard Ivanovici

25.03.2021, 15:18 280

H&M, Nike şi alte branduri de îmbrăcăminte din Vest încep să fie boicotate în China din cauza poziţiei pe care au ales-o vis-a-vis de munca forţată a muncitorilor care produc bumbac în regiunea nord-vestică Xinjiang, notează CNN.

În urmă cu câteva luni, H&M şi Nike au declarat că îşi fac griji cu privire la presupusele abuzuri ale autorităţilor chineze în Xinjiang.

Însă acum, H&M, al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a fost scos din principalele magazine de e-commerce din China şi o celebritate a pus capăt legăturilor pe care le-a avut cu brandul suedez. Nike şi Adidas, printre altele, au primit un tratament asemănător.

Indignările vin după ce un grup asociat cu Partidul Comunist a postat o declaraţie redactată de H&M pe reţeaua de socializare Weibo, prin care firma şi-a exprimat temerile cu privire la munca forţată a culegătorilor de bumbac din Xinjiang.

Grupurile pentru drepturile omului au acuzat în mod repetat Beijingul cu privire la situaţia uigurilor şi altor minorităţi din taberele de reeducare ale regiunii.

Ultimele sancţiuni lansate de SUA, Marea Britanie şi UE cu privire la situaţia din Xinjiang au provocat un val de critici în interiorul guvernului chinez, care spun că taberele sunt proiectate pentru a combate sărăcia şi extremismul religios.

Într-o postare virală despre H&M, Liga Tinerilor Comunişti din China a denunţat poziţia companiei.

„Răspândiţi zvonuri pentru a boicota bumbacul din Xinjiang, în timp ce încercaţi să obţineţi profituri în China? Iluzii!”, reiese din postare. Ulterior, utilizatorii platformelor chineze de social media au creat un hashtag care a fost citit de peste un miliard de ori: „Susţin bumbacul din Xinjiang”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO