Business Internaţional

Noi concurenti pentru banci?

26.02.2003, 00:00 23

Bancile au nevoie de noi strategii in domeniul sistemelor de plati daca vor sa reziste amenintarii venite din partea comerciantilor, sunt concluziile unei analize realizata de firma de consultanta Boston Consulting Group (BCG), citata de Financial Times.
Sistemele de plati, incluzand tranzactiile prin carti de debit si transferurile de cash, aduc bancilor 35% din venituri, desi aceste operatiuni sunt deseori privite ca o functie secundara a bancii.
In timp ce, de-a lungul ultimilor doi ani, in SUA ratele scazute ale dobanzii au redus veniturile din plati cu 42 miliarde de dolari, noi jucatori, precum comerciantii, au inceput sa ofere servicii de plati, in mod traditional legate de banci.
"Bancile sunt atacate pe doua fronturi: ratele scazute de dobanda reduc veniturile, in timp ce o puternica concurenta, beneficiind de costuri reduse incearca sa le atraga clientii" recunostea Nick Viner,vicepresedinte al BCG .
Wal-Mart, cea  mai mare retea de retail din SUA, ofera acum transferuri de bani in timp ce Staples, firma de papetarie, a inceput sa ofere servicii bancare pentru firmele mici. Lantul de supermarketuri Tesco ofera de asemenea clientilor sai o gama de produse financiare.
BCG enumera o serie de masuri ce ar putea fi luate de banci pentru a diminua aceasta problema. Acestea includ crearea unei strategii generale de plati, ce presupune initiative comune ale bancilor, precum si analiza permanenta a indicatorilor cheie in ceea ce priveste platile.
O strategie clara ar putea imbunatatii raportul cost-beneficiu cu cateva puncte procentuale, fiecare punct valorand 100 milioane de dolari profit suplimentar, afirma acelasi raport.
Trebuie crescuta si cooperarea intre banci in ceea ce priveste sistemele de plati: HSBC, Lloyds TSB si Barclays in Marea Britanie au o astfel de initiativa in ceea ce priveste procesarea cecurilor.
O serie de banci din SUA, printre care si FleetBoston, au numit directori ai departamentelor de plati, desi analiza mentionata arata ca 25% din cei chestionati nu aveau inca definita o strategie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO