Business Internaţional

O nouă investiţie chinezească ar putea aduce Ungaria mai aproape de visul de a intra în clubul ţărilor cu o producţie auto de peste un milion de unităţi

O nouă investiţie chinezească ar putea aduce Ungaria...

Autor: Catalina Apostoiu

29.04.2025, 22:53 16967

După gigantul auto BYD, o altă companie din China, SAIC, ar putea începe construcţia unei fabrici în Ungaria, scrie Hungary Today. Aceasta va duce numărul total de constructori auto cu fabrici în Unga­ria la şase, trei fiind germani şi unul japonez. Ungaria încă nu are un producător naţional de maşini.

SAIC intenţionează să-şi clă­deas­că o capacitate de producţie de aproximativ 100.000 de maşini în Europa în decurs de 18 luni. Strate­gia este menită să întărească poziţia companiei şi în parte să evite taxele vamale.

Fabrica va fi cel mai probabil construită în Ungaria, din moment ce ţara nu a votat pentru impunerea de tarife pe maşinile chinezeşti, Andrea Bartolomeo, country manager, a de­clarat pentru Il Giornale.

SAIC este un producător auto chinez de stat fondat în 1955, în pre­zent cel mai mare dintre cei patru giganţi auto de stat ai Chinei în faţa FAW Group, Dongfeng Motor Cor­poration şi Changan Automobile.

În 2024, SAIC a vândut 243.000 de maşini în Europa dintr-o produc­ţie globală de 4,6 milioane de unităţi, obţinând o cotă de piaţă de 2%.

Premierul maghiar Viktor Orban a declarat în mod repetat că decizia Comisiei Europene de a impune ta­rife suplimentare pe maşinile electri­ce din China reprezintă o lovitură uriaşă dată economiei europene şi industriei auto germane.

Ministrul maghiar al afacerilor externe şi comerţului Peter Szijjarto a subliniat că în 2020, 2023 şi 2024 companiile chineze au adus cele mai mari investiţii în Ungaria. Ca exem­plu, acesta a menţionat prima fabrică europeană a gigantului chinez BYD.

Fabrica şi-ar putea începe pro­ducţia cu două, până la trei luni mai devreme decât era prevăzut, primele modele putând ieşi de pe liniile de producţie în această toamnă.

În Ungaria au fabrici şi cei trei producători germani de maşini pre­mium, BMW, Mercedes-Benz şi Audi, ţara fiind în afară de Ger­mania şi China singura din lume unde toţi cei trei sunt prezenţi.

Uzina Mercedes-Benz din Kecskemet a fost inaugurată în 2012. Cu aproximativ 4.500 de angajaţi, aceasta este unul dintre cei mai mari angajatori din regiune. În această lună, Mercedes-Benz a anunţat că va investi peste un miliard de euro în Ungaria, urmând să fie create 3.000 de noi locuri de muncă, potrivit autopro.hu.

Uzina BMW din Debrecen îşi va începe producţia în serie în această toamnă, anunţa recent Peter Szijjarto. Toate clădirile necesare au fost construite, iar utilajele au sosit.

Audi, parte a VW, produce maşini şi motoare electrice în Gyor, Audi Hungaria fiind cel mai mare producător de motoare din lume.

Constructorul auto japonez Suzuki este de asemenea prezent în Ungaria. Magyar Suzuki a început producţia în octombrie 1992, fiind singura unitate de producţie a constructorului japonez din Europa de atunci.

În 2023, producţia auto a Ungariei a depăşit o jumătate de milion de unităţi. Szijjarto susţine că Ungaria va face în scurt timp un uriaş pas înainte şi va produce un milion de maşini pe an, lucru pe care doar cinci ţări din Europa şi-l permit.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels