Business Internaţional

P&G ar putea renunta la chipsurile Pringles din portofoliul de active

P&G ar putea renunta la chipsurile Pringles din portofoliul de active

Chipsurile Pringles au viitorul incert in cadrul Procter&Gamble

14.07.2009, 15:05 391

Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata mondiala a bunurilor de larg consum, a relansat chipsurile marca Pringles in noi arome, forme si dimensiuni, chiar daca exista zvonuri potrivit carora Pringles se regaseste pe lista urmatoarelor branduri de care P&G se va debarasa, scrie presa internationala.
"Din ce in ce mai des, auzim de la reprezentantii Procter & Gamble ca afacerile lor din domeniul alimentar nu se potrivesc cu celelalte branduri din portofoliu", spune Ali Dibadj, analist in cadrul Sanford C. Bernstein.
Chipsurile Pringles reprezinta ultimul brand de referinta din domeniul alimentar pe care compania cu sediul in Cincinnati il mai detine, dupa ce in ultimii ani P&G a scos la vanzare divizia de cafea Folgers, de unt de arahide Jif, de ulei vegetal Crisco si de bauturi Sunny Drinks.
Vanzarea brandului de cafea Folgers, in valoare de 3 mld. dolari (2,2 mld. euro), s-a numarat printre demersurile companiei din ultimul an de a se concentra numai asupra afacerilor care prezinta potential ridicat de crestere, spre exemplu produsele cosmetice. P&G a preluat in ultima perioada cateva branduri high-end din acest sector, inclusiv linia de produse de ingrijire pentru barbati Zirh si marca exclusivista de produse de barbierit The Art of Shaving.
Glenn Pappalardo, directorul departamentului de analiza a industriei de retail din cadrul firmei de audit si consultanta PricewaterhouseCooper, considera ca o serie de companii, printre care P&G, si-au ajustat portofoliile, oferind oportunitati pentru potentialii cumparatori.
A. G. Lafley, director al P&G pana la 1 iulie, spunea la inceputul anului ca firma va "continua sa dea la o parte" anumite branduri, in incercarea de a castiga cota de piata in alte afaceri.
Totusi, pentru consumatori nu va conta prea mult sub administrarea carei companii se va afla Pringles. "Intrucat sunt de origine din Cincinnati, imi place sa cumpar branduri care provin de acolo. Daca P&G va vinde Pringles, asta nu va insemna ca nu voi continua sa cumpar aceste chipsuri", declara americanca Michelle Spelman.
Purtatorul de cuvant al companiei, Paul Fox, a declarat ca P&G nu doreste sa comenteze asupra speculatiilor privind eventuala vanzare a marcii Pringles.
Analistii sunt de parere ca bateriile Duracell si aparatele electrice Braun, alte branduri de miliarde de dolari din portofoliul P&G, ar putea avea, de asemenea, un viitor incert in cadrul P&G. Insa Jack Russo, analist pentru firma de brokeraj Edward Jones, considera ca desi P&G va explora noi posibilitati de vanzare a activelor si de reducere a costurilor, noul director Bob McDonald ar putea avea idei diferite de consolidare a portofoliului de branduri.
Firma de cercetare a pietei Mintel International din Chicago estimeaza ca divizia Frito-Lays din cadrul PepsiCo. detine aproximativ jumatate din piata snacksurilor sarate, in timp ce Pringles are o cota de piata semnificativ inferioara.
Noile arome Pringles prezente pe rafturile supermarketurilor din Statele Unite sunt Mexican Layers Dip, Buffalo Wing si Mozzarella Sticks & Marinara, iar chipsurile sunt oferite mai nou nu numai in clasica cutie cilindrica, dar si la punga. De asemenea, a fost lansata pe piata versiunea "Super Stack" a cutiei cilindrice, care include 100 de chipsuri sarate.
"Vom continua cu o serie intreaga de noi idei si produse pe care le vom introduce pe piata in urmatoarele 12 luni", a declarat Kay Puryear, purtatoare de cuvant pentru Pringles.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO