Business Internaţional

Parisul, Budapesta, Praga, Viena, Londra îşi extind şi îmbunătăţesc spaţiile destinate pietonilor şi bicicletelor

Parisul, Budapesta, Praga, Viena, Londra îşi extind şi...

Autor: Catalina Apostoiu

25.03.2025, 00:05 93

Parizienii au votat în cadrul unui referendum organizat weekendul trecut pentru transformarea a încă 500 din străzile capitalei franceze în străzi pietonale, dând un nou impuls eforturilor primăriei de stânga a Pa­risului de a reduce utilizarea maşi­nilor şi de a îmbunătăţi calitatea aerului, scrie Reuters.

Acesta a fost cel de-al treilea astfel de referendum organizat în Paris în tot atâţia ani, după un vot din 2023 prin care s-a aprobat interzi­ce­rea trotinetelor electrice şi o decizie din 2024 de triplare a tarifelor de par­care pentru SUV-uri.

Cele 500 de străzi suplimentare care vor deveni pietonale vor aduce numărul total al acestor aşa-numiţi „plămâni verzi“ la aproape 700, uşor peste o zecime din străzile capitalei franceze.

În pofida schimbărilor recente însă, Parisul rămâne în urma altor ca­pitale europene la capitolul infra­struc­tură verde.

Budapesta ar putea interzice la rândul său circulaţia autovehiculelor pe mai multe străzi din centrul său pentru a crea mai multe zone pie­tonale, potrivit Daily News Hungary. De asemenea, populara prome­nadă Pesi also rakpart s-a redeschis publicului începând din weekendul 15-16 martie.

Praga pregăteşte un amplu pro­iect de reconstrucţie a principalei sale şosele nord-sud (cunoscută local drept Magistrala) de la Muzeul Na­ţional până la Podul Nusle. Proiectul are drept obiectiv îmbunătăţirea spa­ţiilor pietonale şi pentru biciclete, menţinându-se în acelaşi timp fluxul normal de trafic, notează expatz.cz.

Viena înregistrează un boom al mersului pe bicicletă, iar capitala aus­triacă investeşte masiv în noi piste pentru biciclete şi infrastructură, relatează The Local.

Ulli Sima, consilier pe mobilitate în Viena, a anunţat recent că oraşul a finalizat aproape 100 de kilometri de noi piste pentru biciclete în perioada 2021-2024.

Tendinţa va continua, cu aproxi­mativ 24 de kilometri de infrastruc­tură nouă pentru biciclete fiind plă­nuiţi doar în acest an.

Pista de biciclete Meiselstraße reprezintă unul dintre cele mai am­ple proiecte pentru 2025.

O secţiune de 1,3 km este transformată într-o zonă verde, liberă de maşini. Peste 60 de copaci vor fi plantaţi. Zona va deveni mai sigură şi mai plăcută pentru ciclişti şi pietoni.

În Floridsorf, oraşul plănuieşte o aşa-numită „şosea climatică“, un coridor verde proiectat pentru ciclişti, pietoni şi cei care folosesc transportul public.

Şi în Londra, Camden High Street va fi pietonalizată în a doua parte a acestui an, conform timeout.com.

Maşinile nu vor mai putea circula pe strada extrem de aglomerată din nordul Londrei ca parte a unui experiment pe 18 luni.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels