PKP Cargo, transportator feroviar de marfă deţinut de statul polonez, cu datorii estimate la peste un miliard de euro, a lansat în vara anului trecut o primă rundă de restructurări de personal prin care au fost disponibilizaţi aproximativ 2.500 de angajaţi.
Această etapă, încheiată în octombrie, s-a dovedit insuficientă pentru a repune financiar pe linia de plutire compania listată pe bursă, astfel că a fost anunţată o nouă rundă de restructurări, mai extinsă în timp. Anul acesta îşi vor pierde locul de muncă 1.000 de salariaţi, iar anul viitor circa 1.400.
Concedierile vor viza diferite grupuri de profesii, scrie presa poloneză. Cele din acest an se vor face până la finalul lunii iulie. Însă transportatorul a pierdut angajaţi şi din motive care nu au de-a face cu restructurările.
În total, până în octombrie 2024 PKP Cargo şi-a redus personalul cu 3.665 de persoane. Compania a declarat că măsurile de restructurare implementate până în prezent s-au concentrat pe reducerea forţei de muncă, pe rezilierea unor contracte de leasing, retragerea din contracte costisitoare, vânzarea de active care nu sunt rentabile pentru operaţiunile de transport şi ajustarea structurii organizatorice.
Consiliul de administraţie al PKP Cargo a solicitat administratorului restructurării companiei să ia măsuri „care depăşesc sfera managementului obişnuit, constând în iniţierea de consultări cu sindicatele cu privire la intenţia de a efectua concedieri colective“. Acest consimţământ a fost acordat.
Angajaţii concediaţi în cadrul concedierilor colective au dreptul la o indemnizaţie de concediere în funcţie de vechimea în muncă.
Potrivit consiliului de administraţie, „în ciuda măsurilor corective şi de restructurare implementate până în prezent, situaţia companiei necesită acţiuni suplimentare.“ În 2024, PKP Cargo a înregistrat pierderi de 2,41 miliarde zloţi (564,5 milioane euro).