Business Internaţional

Pentru preţurile la aproape orice, singura direcţie este în sus

Creşterea generalizată a preţurilor generează temeri că presiunile la nivel mondial asupra ofertei de gaze naturale nu vor face decât să se intensifice.

Creşterea generalizată a preţurilor generează temeri că presiunile la nivel mondial asupra ofertei de gaze naturale nu vor face decât să se intensifice.

Autor: Catalina Apostoiu

02.08.2021, 00:04 653

Companii dintr-o gamă extinsă de sectoare se confruntă cu costuri în creştere odată cu accelerarea redresării economiilor de pe urma coronavirusului. Producătorii unora dintre cele mai renumite branduri de alimente şi băuturi avertizează că vor continua să majoreze preţurile pe fondul celei mai puternice inflaţii din ultimii ani. În Europa şi UK, preţurile gazelor naturale au urcat la unele dintre cele mai ridicate niveluri din istorie, ameninţând să crească şi mai mult costurile pentru gospodării şi businessuri. Preţurile jucăriilor cresc şi ele înaintea sărbătorilor de iarnă.

Nestlé, Diageo, Anheuser-Busch InBev şi Danone au raportat recent vânzări în creştere odată cu revenirea pieţelor de pe urma pandemiei, avertizând însă că acest proces duce în acelaşi timp la o creştere rapidă a costurilor pentru ingrediente, ambalaje şi transport, scrie The Wall Street Journal.

Nestlé a anunţat că îngheţatele sale s-au scumpit, gigantul de băuturi alcoolice Diageo a crescut preţurile unor branduri ca Baileys, şi producătorul de bere AB InBev analizează majorări de preţuri pentru berile sale. Între timp, Danone a anunţat majorări de preţuri la toate categoriile sale de produse pentru menţinerea profitabilităţii.

„Ne aşteptăm ca creşterile de preţuri să accelereze faţă de primul semestru“, a declarat CEO-ul Nestlé, Mark Schneider.

Unele companii se pot proteja împotriva creşterii preţurilor sau aleg să absoarbă costurile mai mari, însă altele transferă aceste costuri către consumatori, ducând la preţuri majorate la supermarketuri, restaurante şi retaileri, notează CNN.

Rivala Nestlé, Univeler, anunţa recent că majorează preţurile pe multiple pieţe şi categorii de produse ca reacţie la creşterea costurilor. Aceasta a citat exemplul preţurilor uleiului de soia, care sunt cu 80% mai mari faţă de anul trecut.

În Europa şi UK, gospodăriile şi companiile riscă să se confrunte cu costuri şi mai mari pe fondul creşterii dramatice a preţurilor gazelor naturale, scrie Financial Tmes. În Europa, preţurile au atins 40 de euro pe MW pentru prima dată în istorie. Şi preţurile din Asia sunt ridicate, în condiţiile în care ţările încearcă să atragă transporturi de gaze naturale lichefiate pentru a acoperi cererea puternică.

Creşterea generalizată a preţurilor generează temeri că presiunile la nivel mondial asupra ofertei de gaze naturale nu vor face decât să se intensifice.

Şi preţurile jucăriilor sunt în creştere, potrivit The Wall Street Journal. Companiile se grăbesc să importe suficiente jucării pentru sezonul sărbătorilor de iarnă şi încearcă să transfere mai departe costurile mai ridicate de transport.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO