Business Internaţional

Penuria de biciclete a atins niveluri globale

Penuria globală de biciclete a fost agravată de problemele de aprovizionare care au evidenţiat dependenţa de componente de un singur grup, Shimano.

Penuria globală de biciclete a fost agravată de problemele de aprovizionare care au evidenţiat dependenţa de componente de un singur grup, Shimano.

Autor: Bogdan Cojocaru

01.06.2021, 00:05 9518

În iarnă, multe dintre magazinele de biciclete din Europa au ajuns simple centre de service deoarece nu mai aveau biciclete de vânzare. Branduri de renume vând modele cu configuraţii low-end la preţuri de biciclete de vârf de gamă, iar unii retaileri de prestigiu preferă să nu mai vândă anumite modele. Lumea de confruntă cu o penurie de biciclete şi piese. Producători puternic depen­denţi de furnizori de componente precum compania japoneză Shimano au probleme în a onora comenzile, scrie Financial Times.

Unii dintre cei mai mari producători de biciclete din lume iau în considerare o scurtare a lanţurilor de aprovizionare din cauza întâr­zierilor la livrarea pieselor, descrise de mai mulţi jucători de pe piaţă ca fiind cele mai lungi din ultimele decenii.

Penuria globală de biciclete, care datează de anul trecut, a fost agravată de problemele de apro­vizionare care au evidenţiat depen­denţa de componente de un singur grup, Shimano, care controlează aproximativ 65% din piaţa de componente pentru transmisie şi frâne de top.

„Ne-a forţat să privim un pic mai mult în jur şi să ieşim din zona noastră de confort pentru a explora diferiţi furnizori“, a declarat Eric Bjorling, director de marcă la Trek, din SUA, unul dintre cei mai mari producători de biciclete din lume.

Producătorii europeni şi americani au declarat că termenele de livrare de la comandă până la livrare au atins 400 de zile pentru o serie de componente de ultimă generaţie fabricate de Shimano, subliniind tensiunile dintr-o industrie care încearcă să răspundă creşterii cererii de biciclete în contextul pandemiei.

Unii furnizori au raportat timpi de livrare chiar mai mari pentru anumite piese, cum ar fi frânele hidraulice sau roţile.

Problemele din lanţul de aprovizionare au lovit şi alţi producători de biciclete de top, cum ar fi Giant şi Merida din Taiwan.

Shimano, cu sediul în Osaka, s-a străduit să ţină pasul cu cererea, care a explodat după ce pandemia a făcut ca milioane de oameni să aleagă bicicleta ca mijloc de recreere sau deplasare în locul transportului în comun.

Analiştii se aşteaptă ca panuria să persiste, chiar şi cu fabricile Shimano funcţionând la capacitate maximă. Problemele sunt mai acute pentru producătorii de biciclete mai mici.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO