Business Internaţional

Penuria de lapte praf pentru bebeluşi din SUA se adânceşte. Părinţii, disperaţi, conduc ore întregi pentru a face rost de hrană specială. Unii producători aduc lapte tocmai din Europa

Penuria s-a adâncit după ce Abbott Laboratories, unul dintre cei mai mari producători de lapte praf, şi-a†închis†cea mai mare fabrică în februarie.

Penuria s-a adâncit după ce Abbott Laboratories, unul dintre cei mai mari producători de lapte praf, şi-a†închis†cea mai mare fabrică în februarie.

Autor: Catalina Apostoiu

22.05.2022, 10:03 858

În SUA, laptele praf pentru bebeluşi este din ce în ce mai greu de găsit, notează The Wall Street Journal.

La nivel naţional, 40% dintre cele mai populare branduri nu mai erau pe stoc în săptămâna care a început pe 24 aprilie, în creştere de la 31% cu două săptămâni în urmă. O rată normală se situează sub 10%.

Penuria, provocată de o combinaţie între probleme legate de lanţurile de aprovizionare şi o retragere de produse, a dus la rafturi goale în unele magazine, restricţii de achiziţie şi panică printre părinţi şi îngrijitori. După ce Agenţia federală pentru Alimente şi Me­dica­mente (FDA) a cerut unor retaileri să limiteze achiziţiile clienţilor, unii consumatori au decis să cumpere cât le este permis, adâncind penuria. Unii consumatori îngrijoraţi, cât şi resellerii online, au început să-şi facă stocuri.

Majoritatea bebeluşilor pot trece în fără probleme de la o formulă la alta, însă situaţia este mai dificilă în cazul copiilor cu alergii sau nevoi speciale.

Penuria se resimţea de la sfârşitul anului trecut, însă aceasta s-a agravat după ce Abbott Laboratories, care produce laptele praf Similac, şi-a întrerupt activitatea celei mai mari fabrici în februarie după ce autorităţile au deschis o anchetă privitoare la posibile cazuri de contaminare.

Produsele Enfamil au suferit întârzieri de livrare şi transport din cauza pandemiei, în timp ce brandurile mai mici se confruntă cu limite legate de cât de mult îşi pot creşte producţia.

Unii părinţi cumpără lapte online sau importă branduri neaprobate de FDA din alte ţări. Într-un caz, un părinte a plătit 1.000 de dolari pentru laptele necesar pentru o lună. Mai rău, spun doctorii şi autorităţile, consumatorii încearcă să-şi pregătească propria formulă acasă.

Potrivit Bloomberg, penuria în creştere determină din ce în ce mai mulţi părinţi să ia în calcul o alternativă şi mai scumpă: laptele matern furnizat de băncile de lapte. Cererea de lapte donat va creşte probabil în condiţiile în care penuria persistă, iar oamenii devin din ce în ce mai stresaţi, speriaţi şi disperaţi.

Problema este că numărul băncilor de lapte este unul redus în SUA, iar costul ofertei acestora îl depăşeşte adesea pe cel al laptelui praf pentru bebeluşi.

Administraţia Biden, FDA, producătorii şi retailerii spun că fac eforturi şi colaborează pentru a reface stocurile cât mai posibil, scrie WSJ. Consumatorii sunt îndemnaţi să nu-şi facă rezerve. Secretarul de presă al Casei Able, Jen Psaki, a declarat că nu este clar când va fi soluţionată această criză.

Compania Abbott anunţa pe 11 mai că şi-ar putea relua producţia în două săptămâni. Ar dura între şase şi opt săptămâni după reluarea producţiei înainte ca laptele companiei să înceapă să apară pe rafturile magazinelor, potrivit oficialilor acesteia. Acest lucru înseamnă că penuria ar putea dura luni întregi.

Abbott a anunţat de asemenea că face eforturi pentru a-şi creşte producţia de Similac la alte unităţi de producţie şi că aduce lapte praf din Europa pe cale aeriană.

Nestle a anunţat la rândul său că transportă pe cale aeriană lapte din Olanda şi Elveţia către SUA pentru a diminua deficitul din supermarketurile americane, notează Reuters.

Reckitt Benckiser, care produce brandul Enfamil, a anunţat că-şi creşte producţia de lapte praf pentru bebeluşi cu aproximativ 30% şi livrează mai frecvent către magazine.

FDA a anunţat pe 16 mai că încurajează pro­ducătorii străini să aplice pentru livrarea măr­cilor lor de lapte pentru bebeluşi către SUA, relaxând reglementările care au oprit astfel de livrări, scrie WSJ.

Anunţul a venit după ce FDA anunţase pe 10 mai că lucrează cu Abbott şi ceilalţi trei producători de lapte praf pentru bebeluşi pentru identificarea pro­ble­melor legate de transport, logistică şi fur­ni­zori pentru ca aceştia să-şi poată creşte pro­duc­ţia.

Această decizie de relaxare a reglementărilor ar permite mai multor produse de acest tip să pătrundă pe piaţa americană, care este dominată de Abbott, Reckitt şi divizia Gerber a Nestle. Ar mai putea dura însă câteva săptămâni înainte ca produsele să ajungă pe rafturile magazinelor din SUA, a declarat un oficial al FDA.

Producătorii trebuie mai întâi să depună o cerere la agenţie pentru a-şi putea livra produsele către SUA, aceasta trebuind mai apoi să realizeze o analiză pentru a asigura controlul calităţii şi siguranţa.

Modificarea regulilor reprezintă o măsură temporară valabilă pentru următoarele 180 de zile, a anunţat FDA.

„Sperăm că acest apel la piaţa mondială va primi răspuns şi că businessurile internaţionale vor ajuta la creşterea ofertei de produse care reprezintă singura sursă de hrană pentru mulţi bebeluşi“, a declarat Robert Califf, comisar FDA.

Casa Albă a cerut ambasadelor, retailerilor şi producătorilor să ajute la găsirea de companii care pot livra lapte praf către SUA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO