Business Internaţional

Penuriile de forţă de muncă ar putea slăbi revigorarea sectorului european de travel în această vară

Penuriile de forţă de muncă ar putea slăbi...

Autor: Catalina Apostoiu

27.05.2022, 00:05 78

Companiile europene de travel au aşteptat cu nerăbdare ridicarea restricţiilor la graniţe, însă acum, că acest lucru se întâmplă, sunt pe punctul de a ceda sub presiunea cererii în creştere puternică, scrie Bloomberg.

Întârzierile şi amânările din aeroporturi, turbulenţele din porturile pentru feriboturi şi problemele cu trenurile care leagă Marea Britanie de Franţa au transformat exodul din Europa de Nord către sudul mai însorit într-o cursă cu obstacole pentru milioane de turişti.

Lipsa forţei de muncă este principalul factor declanşator al acestor probleme, companiile care au demis sau au pierdut muncitori care s-au îndreptat către alte sectoare în timpul crizei Covid-19 întâm­pinând dificultăţi în a-şi acoperi acest deficit în condiţiile redresării situaţiei rezervărilor.

Perturbările suferite de com­paniile aeriane de Paşte, începutul principalului sezon de travel din Europa, au fost atât de răspândite, încât aceste companii privesc către vârful din vară cu nelinişte privitoare la capacitatea de a face faţă unui trafic mai mare de pasageri. Unele şi-au redus orarele, în special în Marea Britanie, unde angajările s-au dovedit extrem de dificile. Aceasta le limitează capa­cita­tea de a profita de boomul viitor al vacanţelor înaintea a ceea ce ar putea fi vremuri mai grele în a doua parte a anului.

Eurocontrol, agenţia care supervizează spaţiul aerian european, anticipa la începutul lunii aprilie că traficul din vară va ajunge la cel puţin 90% din nivelurile prepandemice. De atunci, companii aeriene printre care şi Ryanair au raportat vânzări în creştere.

Valul de călători a adus probleme din plin. Aeroportul Manchester din nordul Angliei a ţinut prima pagină a ziarelor de Paşte când timpul de aşteptare pentru unele zboruri a ajuns la şapte ore. Timpul de colectare a bagajelor pentru cei care se întorceau din vacanţe a depăşit trei ore, mulţi călători hotărând să-şi abandoneze bagajele şi să revină a doua zi.

Aeroportul Heathrow din Londra, cel mai aglomerat hub al Europei înainte de pandemie, întâmpină probleme în a-şi acoperi posturile vacante din departamentele de securitate şi curăţenie.

Easy Jet şi-a redus numărul zborurilor nereuşind să angajeze suficient personal de cabină şi a luat măsura drastică de a elimina locuri din aeronavele Airbus SE A319, limitându-le capacitatea la 150 de pasageri.

Unele companii aeriene şi aeroporturi din Europa continentală întâmpină probleme similare, anulările la divizia olandeză a Air France-KLM de exemplu depăşind 225 în mai, hub-ul său din Amsterdam confruntându-se cu penurii de forţă de muncă.

Eforturile de reducere a costurilor au produs haos pe ruta Dover-Calais. P&O, anterior cel mai mare operator pe această rută, este prins într-un conflict cu guvernul britanic după demiterea fără avertisment a 800 de navigatori.

Eurostar a anunţat că-şi limitează capacitatea la 80% din nivelurile pre-Covid ca reacţie la numărul limitat de angajaţi la graniţă. Orarele Eurostar vor fi reanalizate în septembrie. Până atunci, pe călători îi aşteaptă o lungă vară fierbinte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO