Business Internaţional

Pepsi are in luneta douazeci de tinte in Europa

30.05.2005, 20:40 22

PepsiCo a identificat peste 20 de companii europene din industria bauturilor racoritoare si a snacks-urilor, pe care le-ar putea prelua in viitorul apropiat, relateaza The Wall Street Journal.

Vanzarile internationale contribuie la o treime din castigurile grupului Pepsi. Grupul si-a intarit pozitia pe piata europeana prin preluarea, in ultimele luni, a unor companii europene.

"Europa este inca foarte fragmentata, atat pe piata sucurilor si a apelor, cat si a snacksurilor", a declarat Mike White, directorul executiv al Pepsi la nivel international. "Cred ca in Europa sunt multe posibilitati, doar ca acestea apar treptat."

"Obiectivul nostru este dezvoltarea afacerile pe care le detinem deja," a afirmat White. El a adaugat ca "aparitia unor posibilitati de cumparare a unor branduri locale, care ne-ar intari pozitia pe acea piata, nu va trece neobservata de Pepsi."

White a refuzat sa dezvaluie numele potentialelor achizitii Pepsi, dar a adaugat ca grupul pe care il reprezinta nu se va concentra numai pe piata europeana. El a afirmat ca noua strategie Pepsi este de a adauga produse locale brandurilor globale, cum ar fi sucurile de fructe Tropicana sau snacksurile Frito-Lay. "40% din pietele pe care suntem prezenti cu succes sunt reprezentate de brandurile locale si 60% de cele globale", a declarat White.

Luna aceasta, Pepsi a anuntat achizitia producatorului german de sucuri Punica. Aceasta noua strategie Pepsi a aparut dupa preluarea, in luna decembrie a anului trecut, a General Mills in Snack Ventures Europe, un joint-venture stabilit in 1992 care a devenit cea mai mare companie de snacksuri din Europa. Aceasta inregistreaza vanzari anuale de peste 1 miliard de dolari (0,8 miliarde euro).

Pepsi are o prezenta puternica pe piata snacksurilor din Marea Britanie, dar este inexistenta in Germania si Italia, ale caror piete sunt dominate de jucatori locali. Analistii sunt de parere ca o posibila tinta a grupului Pepsi ar putea fi Bahlsen, o companie privata germana care produce snacksuri, cu toate ca proprietarii acesteia au declarat ca compania nu este de vanzare.

PepsiCo este nereprezentativa si in sectorul apei imbuteliate, unul dintre sectoarele cu cea mai rapida crestere din Europa. Compania are o pozitie importanta in sectorul apei imbuteliate din SUA, prin brandul Aquavina. Dar White a declarat ca acest brand nu va fi lansat pe piata europeana.

"Coca-Cola a avut probleme cand a incercat sa aduca in Europa Dasani, brandul sau de apa imbuteliata. Din punctul nostru de vedere, avem o pozitie importanta pe pietele din Rusia, Ungaria si Grecia, iar celelalte piete nu sunt o prioritate pentru noi in acest moment", a spus White. El a adaugat ca "industria apei imbuteliate este una dintre cele mai fragmentate din Europa." El a repetat ca obiectivul sau este ca vanzarile internationale ale PepsiCo sa creasca de doua ori mai mult decat veniturile din SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO