Business Internaţional

Piaţa bunurilor de lux se bazează pe bărbaţi pentru a creşte

Autor: Traian Terzianm

21.10.2010, 23:34 31

Piaţa bunurilor de lux îşi revine mai repede decât erapreconizat, în mare parte datorită americanilor bogaţi care îşireînnoiesc garderoba şi noilor îmbogăţiţi din China puşi pecheltuit, scrie The Huffingtonpost.

Vânzările de haine cu semnătura unor designeri celebri, de bunuridin piele, bijuterii sau ceasuri de mână sunt preconizate săcrească cu 10%, până la 168 de miliarde de euro în 2010, făcândastfel uitat anul dezastruos 2009, când vânzările au scăzut cu 8%,până la 153 de miliarde de euro, conform unui raport al firmei deinvestiţii Bain & Co.

"Este cu adevărat impresionant modul în care clienţii au revenit înabordarea privind achiziţiile de bunuri de lux, în special înStatele Unite şi în Europa", a spus Claudia D'Arpizio, partener şiexpert în sectorul bunurilor de lux în cadrul Bain. Vânzările pepiaţa americană au crescut cu 12%, comparativ cu 6 procente înEuropa şi 22% în Asia.
Piaţa produselor din piele, singurul segment care s-a menţinutstabil anul trecut, este de aşteptat să crească cu 16%, până la 43de miliarde de euro, în timp ce sectorul articolelor vestimentare,cu cea mai mare pondere în întreaga piaţă a bunu­rilor de lux, acrescut cu 8%, până la 45 de miliarde de euro.

Sezonul sărbătorilor va mai aduce un plus la rezultatele anuale,iar Bain estimează că avansul sectorului va fi în cel mai rău cazde 9% şi poate ajunge la 11% în cazul în care cumpărătorii vorreveni în forţă. Totuşi, creşterea se va tempera în 2011, urmând ase situa între 3% şi 5% dacă dolarul se va deprecia în continuarefaţă de euro.
Vânzările din Asia au fost alimentate de către China, unde acesteaau crescut cu 30%, China ajun­gând a treia mare piaţă de desfacereaa bunurilor de lux în numai cinci ani. Vânzările din Japonia auînregistrat o scădere de 1%.

"Surpriza cea mare a ultimilor ani sunt chinezii. Acum, ei suntfoarte vizibili în Europa şi, de asemenea, în SUA. Călătoresc acumpeste tot în lume", a declarat D'Arpizio. Brandurile celebreevoluează mai bine decât cele mici pentru că au avut puterea sătreacă peste criză şi să investească în noi produse pentru a atrageclienţii înapoi în magazine. Problemele brandurilor mici vor ducela un val de consolidare în industrie, companiile mari urmând să leînghită pe cele mici, a mai spus D'Arpizio.
Pe pieţele emergente articolele pentru bărbaţi se vând mai binedecât cele pentru femei, în timp ce pe pieţele mature obiceiurilede shopping ale bărbaţilor încep să semene tot mai mult cu cele alefemeilor.
"Noi o numim feminizarea societăţii. Bărbaţii sunt mai puţinconservatori în zona modei, ei navighează mai mult pe internetpentru a găsi brandurile lor preferate, sunt mai educaţi şi maibuni cunoscători ai sectorului", a spus D'Arpizio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO