Business Internaţional

Piaţa publicităţii pe dispozitive mobile s-a dublat faţă de anul trecut. Google şi Facebook domină industria

Piaţa publicităţii pe dispozitive mobile s-a dublat...

Autor: Florin Badescu

20.03.2014, 11:42 65

Cheltuielile cu publicitatea pentru dispozitivele mobile au crescut cu 105% în 2013 şi ar trebui să crească cu 75,1% în 2014, urmând să ajungă la peste 31,4 miliarde de dolari, au estimat autorii acestui studiu realizat de cabinetul eMarketer.

De această evoluţie profită în principal giganţii sectorului.

Grupul de internet Google ocupă primul loc, la mare distanţă de celelalte companii, cu o cotă de piaţă de 49,3%, dar această cotă a scăzut faţă de 2012, când era de 52,6%.

Pe locul al doilea se află Facebook, care a înregistrat cea mai mare creştere, cu o cotă de piaţă de 17,5%. Partea de încasări din publicitatea pentru dispozitivele mobile, căreia investitorii îi acordă o atenţie deosebită, va fi de 63% în 2014, faţă de 45% în 2013 şi 11% în 2012, estimează eMarketer.

În 2014, cota de piaţă a grupului Google ar trebui să scadă la 46,8%, în timp ce Facebook va câştiga şi mai mult teren şi va ajunge la 21,7%.

Twitter se află la mare distanţă pe locul al treilea, cu o cotă de piaţă de 2,4% în 2013, urmat de serviciul de streaming muzical Pandora, cu o cotă de 2,1%.

În 2014, Twitter va urca la 2,6%, iar Pandora va scădea la 1,7%, estimează sMarketer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO