Business Internaţional

Piloţii pentru Boeing 737 MAX au beneficat de training online pe tabletă, timp de 56 de minute

Piloţii pentru Boeing 737 MAX au beneficat de training...

Autor: Dorin Oancea

24.03.2019, 14:22 381

Piloţii care au trecut la aeronavele Boeing 737 Max 8 de la mai vechile modele 737 au beneficiat doar de un curs scurt online, care nu a făcut nicio referire la un nou sistem aflat acum în centrul a două investigaţii de accidente, informează CNN.

Durata cursurilor pentru piloţii companiilor Southwest Airlines şi American Airlines a fost între 56 de minute şi trei ore, instructajul subliniind diferenţele dintre aeronave, dar făr a menţiona noul sistem MCAS. Sistemul se află în centul anchetei accidentului Lion Air din octombrie anul trecut şi experţii spun că ar putea deveni un factor important în prţbuşirea aparatului companiei Ethiopian Airlines care a ucis 157 de persoane la începutul acestei luni.

"Cursul nu a fost condus de un instructor", a spus Mike Trevino, purtător de cuvânt al sindicatului piloţilor Southwest Airlines, şi a durat aproximativ trei ore până la finalizare. Cei 8.500 de piloţi din Southwest Airlines zboară exclusiv pe 737, compania fiind cel mai mare operator din lume de 737 Max 8, cu 34 de aeronave.

"MCAS a fost instalat în avion, dar Boeing nu a dezvţluit acest lucru piloţilor", a spus Trevino, adăugând că piloţii sunt obişnuiţi cu 737. "Nu zboară cu o aeronavă nouă, este totuşi un 737."

Boeing nu a răspuns la mai multe solicitări de comentarii.

În urma accidentelor, unii piloţi solicită un antrenament suplimentar pentru avioanele din seria 737 Max, atât teoretic cât şi în simulatorul de zbor.

"Este ridicol", spune căpitanul Dennis Tajer, reprezentant al Allied Pilots Association, care reprezintă 15.000 de piloţi American Airlines. "Dacă pe avin ai echipament despre care nu eşti informat, trebuie să ai o experienţă cât mai completă şi reală."

Cursul pentru piloţii American Airlines a fost fără instructor, a durat 56 de minute şi s-a desfăşurat online, a spus Tajer, care şi-a folosit propriul iPad. Cursul a avut patru părţi, inclusin o descriere generală a aparatului, motoarelor şi instrumentelor. Dar o explicatie sau chiar o informare legată de sistemul MCAS a lipsit, a spus Tajer.

Boeing dezvoltă cursuri pentru fiecare companie aeriană, motiv pentru care instruirea Southwest a fost diferită de cea de la American Airlines. Dar Trevino şi Tajer spun că ambele nu au menţionat sau explicat sistemul MCAS.

La 27 noiembrie, la o lună după accidentul Lion Air, sindicatul american al piloţilor americani s-a întâlnit cu reprezentanţii Boeing pentru a discuta cu privire la problemele ridicate de aparatul de zbor.

FAA a certificat seria 737 Max ca neavând nevoie de antrenament pe simulator.

Ca răspuns la accidentul din octombrie, Boeing a dezvoltat un patch software şi un program pilot de instruire.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO