Business Internaţional

Polonia: extincţia magazinelor mici continuă şi nu sunt semne că tendinţa se va inversa

Polonia: extincţia magazinelor mici continuă şi nu...

Autor: Bogdan Cojocaru

18.07.2024, 00:00 80

În Polonia, cea mai mare economie est-europeană, circa 1.600 de magazine s-au închis şi 5.200 şi-au suspendat activitatea doar în primele şase luni ale acestui an sub presiunea scumpirii rapide a energiei şi a forţei de muncă şi a schimbului de generaţii, scrie The Warsaw Voice. 

Din 28 de sectoare de comerţ monitorizate, în 21 numărul de magazine s-a redus, potrivit datelor Dun & Bradstreet. Declinul este cel mai vizibil în sectorul băcăniilor, unde peste 500 de puncte de vânzare au dispărut. Pe locul doi sunt magazinele de îmbrăcăminte, care au rămas mai puţine cu 200. Este mai sigură funcţionarea în grup şi numai cu ajutor din partea unui distribuitor ca partener, spune Maciej Ptaszynski, preşedintele Camerei de Comerţ Poloneze.

Concurenţa este ucigătoare, mai ales când vine din partea lanţurilor de retail mari, a explicat el.

„O altă cauză a dispariţiilor este succesiunea. Generaţia mai tânără, care cântăreşte chinul prin care au trecut părinţii lor pentru a ţine în viaţă afacerea magazinului, este din ce în ce mai reticentă să continue operaţiunile“, a mai spus Ptaszynski. De asemenea, nu poate fi ignorat nici efectul războiului preţurilor de pe piaţa poloneză în care protagonişti sunt cele mai mari lanţuri de magazine de discount, Lidl şi Biedronka.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels