Business Internaţional

Polonia vrea să devină motorul electrificării transportului în Europa

Polonia vrea să devină motorul electrificării...

Autor: Catalina Apostoiu

07.11.2018, 00:05 286

Toyota a ales regiunea Silezia din sudul Poloniei ca locaţie a unei noi fa­brici auto. În condiţiile în care Europa întoarce spatele maşinilor diesel, cursa către producţia de auto­vehicule elec­trice şi hibride a început, iar Po­lonia nu vrea să lipsească, scrie Deutsche Welle.

Gigantul japonez fabrică pentru prima dată în afara Asiei o componentă cheie în producţia autovehiculelor electrice, iar lansarea producţiei din Polonia este un pas nou atât pentru acesta, cât şi pentru ţara est-europeană. Noua linie de asamblare este parte a unei investiţii de peste 4,5 miliarde de zloţi (1,1 miliarde de euro).

„În 2000, cu lansarea primului model hibrid, am pregătit terenul pentru electrificarea autovehiculelor în Europa“, a declarat Johan van Zyl, preşedinte al Toyota Motor Europe.

Toyota şi-a lansat operaţiunile din Polonia în 2002, iar în 2017 cele două fabrici ale companiei au fuzionat.

Fabricile auto poloneze nu mai sunt pure linii de asamblare, jucând un rol în dezvoltarea de noi tehnologii. Un think tank din Varşovia, Exact Systems, se aşteaptă ca Polonia să prindă din urmă majoritatea pieţelor auto avansate în decurs de cinci ani, deşi termenul ar putea fi uşor prea optimist.

Însă ţara îşi pune deja amprenta pe piaţa autobuzelor electrice, cu com­panii ca Solaris, Ursus şi Solbus. Cel mai mare producător chinez de baterii pentru autovehicule electrice, LG Chem, şi-a construit deja cel mai mare site de producţie din Europa în Polonia.

În prezent, autovehiculele electrice reprezintă doar o mică parte din vânzările auto din Polonia, 1.068 noi unităţi fiind înregistrate anul trecut, în creştere de la 569 în 2016.

Alte proiecte lansate de constructori străini includ o fabrică în Wrzesnia, unde VW îşi va construi modelul e-Crafter, iar MAN camioneta eTGE. În regiunea Wroclaw, Daimler se pregăteşte să deschidă o fabrică care va produce motoare, printre altele, pentru modelele hibride ale Mercedes. Şi grupul auto Fiat Chrysler ar putea lansa producţia unei versiuni electrice a Fiat 500 în oraşul Tychy.

Planul Poloniei de dezvoltare în sectorul electromobilităţii, adoptat de guvernul premierului Mateusz Morawiecki în 2017, prevede lansarea unui milion de maşini electrice până în 2025.

Potrivit premierului, aceste maşini vor reprezenta 10% din numărul maşinilor din administraţia publică până în 2020, procent care va urca ulterior la 50%.

Pentru a-şi susţine planul, guvernul vrea să construiască 6.000 de staţii de încărcare până la sfârşitul anului 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO