Business Internaţional

Poşta franceză „fură“ munca arhitecţilor şi a asigurătorilor

Guvernul francez vrea să reducă numărul de angajaţi ai Poştei, companie de stat

Guvernul francez vrea să reducă numărul de angajaţi ai Poştei, companie de stat

Autor: CătăIina Apostoiu

26.06.2015, 00:03 1576
Slăbită de declinul continuu al segmentului de servicii de cu­­rierat, compania naţională de servicii poştale a Franţei, La Poste, experimentează intens „noi servicii“ pentru a-şi întregi ve­­niturile. Experimentele îi scandalizează pe cei care au deţi­nut până atunci monopolul acestor activităţi. Printre ei sunt ar­hi­tecţii, asigurătorii şi companiile de reciclare, potrivit Les Echos.

Ţinta legată de lansarea de noi servicii: atingerea unei cifre de afaceri de 200 milioane de euro până în anul 2020. Nu­mai anul trecut serviciile de curierat au înregistrat o scădere de 5,8%.

Noile servicii includ re­ciclarea hârtiei, „pre-di­agnostic termic“ ca pre­gă­tire pentru lucră­rile de re­abi­litare termi­că şi pri­mi­rea solicită­ri­lor de des­pă­gu­bire pen­tru asi­gu­ra­re. Aceste ini­ţia­tive în­­tâm­pi­nă opo­zi­ţia jucă­to­­ri­lor deja exis­tenţi pe res­­pec­tivele seg­mente, care se tem de for­­ţa colo­su­lui pu­blic şi ajung chiar să se­si­zeze Auto­­ritatea pen­tru pro­tec­ţia concurenţei.

Perspectiva ca agen­ţii poştali să realize­ze „pre-diag­nos­tice“ ter­mi­ce fi­nan­­­­­ţate de colectivi­tă­ţile lo­­cale pentru a pregăti te­re­nul pentru lucrări de re­abi­­li­ta­re termică, de exem­plu, nu este deloc pe placul arhitecţilor.

Federaţia companiilor din sectorul reciclării (Federec) a notificat la rândul său Autoritatea pentru protecţia concu­ren­ţei cu privire la serviciile de colectare a hârtiei lansate de Poştă. O reacţie similară a venit din partea specialiştilor în asigurări.

În faţa unor astfel de reacţii, compania publică afişează o atitu­dine de înţelegere. „Poşta este o mare întreprindere pu­bli­că. Nu este anormal ca aceasta să genereze temeri sau sem­ne de întrebare în rândul anumitor jucători în momentul în care se lansează într-un sector în care nu este aşteptată“, ex­pli­că Marc-Andre Feffer, director general adjunct care se ocupă cu strategia de dezvoltare a companiei.

„Depinde de noi să temperăm aceste temeri, poziţionân­du-ne ca jucători complementari, nu rivali“, arată oficialul Poştei franceze.

Directorul explică de asemenea că grupul nu va profita de mărimea sa pentru a face dumping. „Toate aceste proiecte sunt concepute în cadrul unei concurenţe normale, loiale“.

Compania mai recurge la o strategie pentru a dezamorsa criticile. „În anumite cazuri, le propunem jucătorilor de pe un anumit segment să lucrăm cu ei“, spune Marc-Andre Feffer. „Exact acest pas l-am făcut cu sectorul economiei sociale, semnând în octombrie 2014 un acord pentru a găsi o modalitate de a colabora.“

Poşta franceză pregăteşte într-adevăr un număr de servicii având drept ţintă persoanele mai în vârstă, sector în care Philippe Wahl, directorul general al companiei, crede cu tărie, dar în care sunt prezente deja numeroase asociaţii.

Intrarea directă în acest sector nu ar face publicitate pozitivă Poştei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO