Ţinta legată de lansarea de noi servicii: atingerea unei cifre de afaceri de 200 milioane de euro până în anul 2020. Numai anul trecut serviciile de curierat au înregistrat o scădere de 5,8%.
Noile servicii includ reciclarea hârtiei, „pre-diagnostic termic“ ca pregătire pentru lucrările de reabilitare termică şi primirea solicitărilor de despăgubire pentru asigurare. Aceste iniţiative întâmpină opoziţia jucătorilor deja existenţi pe respectivele segmente, care se tem de forţa colosului public şi ajung chiar să sesizeze Autoritatea pentru protecţia concurenţei.
Perspectiva ca agenţii poştali să realizeze „pre-diagnostice“ termice finanţate de colectivităţile locale pentru a pregăti terenul pentru lucrări de reabilitare termică, de exemplu, nu este deloc pe placul arhitecţilor.
Federaţia companiilor din sectorul reciclării (Federec) a notificat la rândul său Autoritatea pentru protecţia concurenţei cu privire la serviciile de colectare a hârtiei lansate de Poştă. O reacţie similară a venit din partea specialiştilor în asigurări.
În faţa unor astfel de reacţii, compania publică afişează o atitudine de înţelegere. „Poşta este o mare întreprindere publică. Nu este anormal ca aceasta să genereze temeri sau semne de întrebare în rândul anumitor jucători în momentul în care se lansează într-un sector în care nu este aşteptată“, explică Marc-Andre Feffer, director general adjunct care se ocupă cu strategia de dezvoltare a companiei.
„Depinde de noi să temperăm aceste temeri, poziţionându-ne ca jucători complementari, nu rivali“, arată oficialul Poştei franceze.
Directorul explică de asemenea că grupul nu va profita de mărimea sa pentru a face dumping. „Toate aceste proiecte sunt concepute în cadrul unei concurenţe normale, loiale“.
Compania mai recurge la o strategie pentru a dezamorsa criticile. „În anumite cazuri, le propunem jucătorilor de pe un anumit segment să lucrăm cu ei“, spune Marc-Andre Feffer. „Exact acest pas l-am făcut cu sectorul economiei sociale, semnând în octombrie 2014 un acord pentru a găsi o modalitate de a colabora.“
Poşta franceză pregăteşte într-adevăr un număr de servicii având drept ţintă persoanele mai în vârstă, sector în care Philippe Wahl, directorul general al companiei, crede cu tărie, dar în care sunt prezente deja numeroase asociaţii.
Intrarea directă în acest sector nu ar face publicitate pozitivă Poştei.