Business Internaţional

Presaţi de criză şi de moda “verde”, francezii tind să facă din consumul “second-hand” un mod de viaţă

 Presaţi de criză şi de moda “verde”, francezii tind să facă din consumul “second-hand” un mod de viaţă

Autor: Bogdan Cojocaru

26.12.2012, 10:00 1477

Practicile de consum ale francezilor au început să se transforme încă dinaintea crizei.

Francezii au început să simtă cum puterea de cumpărare le slăbeşte în urmă cu zece ani, chiar dacă acest lucru a devenit perceptibil în statisticile macroeconomice abia acum, scrie Les Echos. Dezvoltarea de noi tehnologii a deschis posibilităţi inedite. La aceasta se adaugă conştientizarea efectelor negative ale consumului asupra mediului şi sănătăţii. Astfel, între consumatori, de o parte, şi producători şi comercianţi, de cealaltă parte, s-a creat un adevărat sistem ofensiv, situaţie demonstrată de faptul că sistemul "hard discount", la care preţurile reduse sunt asociate cu produsele de slabă calitate, nu a putut profita de criză.

Unul din doi francezi caută, aspiră la un consum mai bun, reiese dintr-un studiu realizat de institutul de cercetare socială Observatoire Societe et Consommation. Tot mai mulţi francezi adoptă practici de consum care-i îndepărtează de comercianţii obişnuiţi. Achiziţionarea produselor de ocazie a devenit un gest aproape banal. Aproximativ 60% dintre francezi fac astfel de cumpărături. Una din două persoane a închiriat sau au luat cu împrumut produse sau echipamente. Achiziţiile en-gros sau de produse alimentare direct de la producător au devenit tot mai răspândite. În total, jumătate din francezi au adoptat aceste noi practici de consum.

Fenomenul va persista, deoarece aspiraţia spre un consum mai bun reprezintă efectul unui demers militant şi critic în privinţa societăţii de consum cu o voinţă puternică de a optimiza cheltuielile, pe de o parte, şi de a achiziona produse de calitate, pe de alta, spun specialiştii. În ceea ce priveşte cererea, presiunile care apasă pe puterea de cumpărare vor fi puternice mult timp nu doar din cauza restricţiilor bugetare, dar şi din cauza creşterii costurilor materiilor prime. De asemenea, armate de pionieri "indoctrinaţi" îşi propovăduiesc modele de consum în întreaga societate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO