Volkswagen ar putea elimina 15.000 de locuri de muncă în urma unor închideri forţate de uzine, potrivit analiştilor Jefferies citaţi de Bloomberg.
Constructorul auto german ar putea închide unităţi de producţie fără a avea nevoie de aprobarea consiliului de supraveghere, ducând la posibile provizioane de până la 4 miliarde de euro în trimestrul IV, au anunţat analiştii Jefferies citând comentarii ale unor executivi ai VW.
„Există riscul de perturbări la uzine, însă sindicatele pot intra în grevă doar în legătură cu salariile, nu şi cu închiderile de unităţi sau disponibilizări dacă nu există protecţii contractuale pentru acestea“, se arată într-o notă a analiştilor Jefferies.
Constructorul auto german se confruntă cu costuri ridicate şi competiţie mai dură din partea Tesla şi a giganţilor chinezi. Decizia recentă a VW de a renunţa la acordul de securitate a locurilor de muncă din Germania deschide calea unor conflicte de durată între companie şi reprezentanţii muncitorilor.
VW se gândeşte să închidă două, până la trei unităţi, până la cinci locaţii din Germania fiind analizate, potrivit Jefferies. Managerii VW au declarat analiştilor că nu au niciun plan de rezervă dacă discuţiile cu sindicatele pentru îmbunătăţirea competitivităţii eşuează.
Şi BMW are probleme din ce în ce mari, care l-ar putea costa aproape 1 miliard de euro.
Gigantului auto german i-a luat mai mult de doi ani pentru a descoperi amploarea problemelor cu sistemul de frânare.
Clienţii şi dealerii au început să se plângă acestuia cu privire problemele legate de frâne în iunie 2022, relevă un document văzut de Bloomberg News. Însă BMW a realizat că până la 1,5 milioane de maşini ar putea fi afectate de-abia luna trecută.
Un avertisment privind profitul a şters recent 5 miliarde de euro din valoarea BMW, un dezastru pentru constructorul de maşini premium.
BMW a lansat o evaluare aprofundată a sistemului de frânare în octombrie 2023, primele rechemări pentru aproximativ 80.000 de maşini urmând în SUA în februarie 2024. De atunci, numărul maşinilor rechemate a urcat la 1,5 milioane la nivelul mai multor branduri fabricate de BMW.
„Acesta nu este un recall obişnuit, este un şoc semnificativ“, arată Ferdinand Dudenhoffer, de la Center for Automotive Research din Bochum.
Componenta defectă din sistemul de frânare a fost furnizată de Continental, care dă vina pe o fabrică din Ungaria.
Nu au fost raportate accidente din cauza sistemului de frânare defect, însă cu reparaţiile aşteptate să dureze luni întregi şi costurile finale încă neclare, criza marchează o nouă lovitură pentru cea mai importantă industrie a Germaniei.