Există, de asemenea, suspiciuni că alte 5 milioane de euro au ajuns la BKV printr-o companie daneză.
SFO a anunţat la sfârşitul anului trecut că încă un cetăţean britanic a fost acuzat într-o investigaţie contra Alstom Network UK, scrie Portfolio.hu. Terence Stuart Watson, preşedintele pentru Marea Britanie al Alstom Transport UK & Ireland, a fost acuzat de fapte de corupţie, iar pe 5 aprilie ar fi urmat să fie adus în faţa judecătorilor. Aceste fapte de corupţie s-au întâmplat în perioada 1 ianuarie 2003 – 31 decembrie 2008 şi privesc furnizarea de garnituri de metrou pentru Budapesta.
Alstom este prezent şi în România de peste 20 de ani cu contracte de lucrări de mentenanţă, modernizare, infrastructură şi instalaţii de sisteme de semnalizare. Cu metroul bucureştean, Alstom a încheiat în 2003 un contract controversat de mentenanţă al trenurilor de metrou, valabil pe 15 ani.
Watson este a şaptea persoană acuzată de SFO în ancheta Alstom. Potrivit cererii de acuzare, obţinută de Index, patru executivi de la Alstom împreună cu mai mulţi suspecţi, cărora nu li s-a dezvăluit identitatea, au plătit sau au convenit să plătească până la 2,3 milioane de euro către un oficial sau mai mulţi oficiali ai BKV şi/sau către intermediari în 2006-2007. Banii necuveniţi au fost transferaţi părţii maghiare sub paravanul comisioanelor de consiliere prin Eurocontact Public Affairs GmbH, firmă austriacă, cu scopul de a asigura pentru Alstom o evaluare favorabilă a ofertei într-o licitaţie pentru furnizarea de trenuri pentru liniile de metrou 2 şi 4 ale Budapestei.
Index aminteşte că Eurocontact este implicată în scandalul Strabag izbucnit după ce s-a aflat că grupul de construcţii a direcţionat în perioada 2004-2007 bani sub formă de donaţii anumitor parteneri maghiari prin intermediul firmei austriece. Strabag avea atunci contracte de infrastructură cu statul ungar.
Revenind la cazul Alstom, 5 mil. euro ar fi ajuns la BKV prin intermediul unei firme daneze lichidate între timp. Unul dintre proprietarii firmei avea la un moment dat înregistrate pe numele lui în Danemarca aproximativ 150 de companii.
Licitaţia pentru metrou este investigată şi de autorităţile ungare sub supravegherea procurorului şef al Budapestei. Iniţial, termenul limită pentru clasarea cazului a fost 3 aprilie, dar acesta a fost extins de procurorul şef.