Business Internaţional

Producătorii europeni de componente auto trag semnalul de alarmă cu privire la disponibilizări masive

Producătorii europeni de componente auto trag semnalul...

Autor: Catalina Apostoiu

29.10.2024, 22:43 3196

♦ 32.000 de locuri de muncă au fost eliminate în Europa în primul semestru al acestui an, mai mult decât în timpul pandemiei de coronavirus ♦ De la începutul pandemiei, piaţa europeană a maşinilor noi a rămas la un nivel foarte modest, iar electrificarea pieţei se dovedeşte mai lentă decât se anticipase.

Producătorii europeni de componente auto au avertizat recent cu privire la valul uriaş de disponibilizări din sector, dând vina pe declinul pieţei maşinilor a continentului şi ritmul lent al electrificării industriei auto europene, notează Le Figaro.

„Este cea mai proastă perioadă pe care am cunoscut-o şi în acelaşi timp cea mai dificilă din punct de vedere al duratei“, a subliniat secre­tarul general al Asociaţiei Europene a Furnizorilor Auto (CLEPA), Benjamin Krieger.

Criza financiară din 2009 a fost de exemplu urmată de o redresare rapidă.

32.000 de locuri de muncă au fost eliminate în Europa în primul semestru al acestui an, mai mult decât în timpul pandemiei de coronavirus, din cadrul furnizorilor care au 1,7 milioane de salariaţi în Europa.

Din 2020, au fost anunţate 86.000 de disponibilizări în total, în special în Germania şi în Franţa. În paralel, doar 29.000 de poziţii au fost create. De la începutul pandemiei, piaţa europeană a maşinilor noi a rămas la un nivel foarte modest, iar electrificarea pieţei se dovedeşte mai lentă decât se anticipase.

„Acest lucru creează probleme enorme acestei industrii care a investit masiv în tehnologii noi“, a subliniat Benjamin Krieger. Cu atât mai mult cu cât două treimi din companiile din sector erau deja fragile, cu o marjă brută anuală de sub 5%.

Ca şi numeroşi constructori de autovehicule, producătorii de componente auto cer Comisiei Europene o revizuire a obiectivelor de decarbonizare a automobilului în anii următori, în condiţiile în care cu Europa vizează interzicerea comercializării maşinilor noi pe benzină şi motorină în 2035.

Producătorii de componente auto cer în special permiterea în anii următori şi a altor tehnologii pe lângă cea electrică, fie că este vorba de motoare cu ardere internă mai eficiente sau hibride reîncărcabile.

Marii furnizori au fost mai puţin afectaţi până acum pentru că Ñle-a fost mai uşor să investească în alte sectoareî, a subliniat la rândul său preşedintele CLEPA, Matthias Zink.

Însă pe măsură de piaţa europeană încetineşte, giganţii din sector, cum ar fi Bosch, ZF sau Valeo, au anunţat la rândul lor planuri de economii.

ZF a anunţat recent că 1.800 de locuri de muncă va trebui eliminate la şantierul din Saarbrucken până la sfârşitul anului viitor. În plus, alte mii de locuri de muncă vor fi pierdute în Germania. Achim Dietrich, preşedintele consiliului general al companiei, avertizează că situaţia este foarte, foarte gravă, potrivit Frankfurter Rundschau.

Reprezentanţii CLEPA cer de asemenea Comisiei să ia măsuri pentru a încuraja investiţiile în tehnologii noi, cu bugete comparabile cu programele chineze şi americane, şi electricitate mai ieftină pentru a asigura competitivitatea Europei, mai arată Benjamin Krieger.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels