LG Chem, divizia de producţie de baterii pentru autovehicule electrice a conglomeratului sud-coreean, este în căutarea unei locaţii, posibil în Polonia, pentru următoarea sa fabrică din Europa, relatează Warsaw Voice.
Noua fabrică ar urma să aibă dimensiunile celei din Kobierzyce, unde LG Chem intenţionează să investească în total 5,9 miliarde de zloţi (1,38 miliarde de euro) până în 2020.
Lodz pare să fie locaţia preferată pentru proiect, însă şi alte zone economice special îşi prezintă propunerile.
Potrivit electrive.com, LG Chem intenţionează să-şi tripleze capacităţile de producţie din Polonia pentru a produce suficiente baterii pentru 300.000 de autovehicule electrice anual, comparativ cu 100.000 de unităţi în prezent. Expansiunea LG este determinată de ultima comandă venită din partea producătorului auto german Volkswagen.
Wroclaw Energy va superviza expansiunea. Nu este clar încă dacă noile linii de producţie vor fi instalate la fabrica deschisă în acest an în Kobierzuce sau dacă va fi decisă o nouă locaţie în Polonia.
În Polonia, LG Chem şi-a construit ceea ce ar putea deveni cea mai mare fabrică de baterii pentru autovehicule electrice din Europa. Uzina a creat 2.500 de locuri de muncă. „Fabrica din Polonia este un hub crucial pentru producţia de baterii, alături de alte trei centre, din SUA, China şi Coreea. Operaţiunile noastre de baterii electrice din Europa se vor extinde, cu siguranţă“, afirma în toamnă un oficial al LG Chem.
Compania va importa în primă fază litiu şi alte materii prime necesare bateriilor de la compania mamă din Coreea de Sud, apoi, dacă va putea, va cumpăra de la furnizori polonezi.
„Compania a ales Polonia pentru că este cea mai competitivă locaţie pentru o producţie care poate satisface nevoile constructorilor auto europeni şi din alte părţi“, declara recent pentru Reuters Chang-Beom Kang, vicepreşedintele LG Chem.
Cu investiţii din China, Coreea de Sud sau Germania, Polonia şi Ungaria se pregătesc să devină jucători de top în prima ligă est-europeană a industriei autovehiculelor electrice.
Anul trecut, Samsung SDI din Coreea de Sud a finalizat construirea unei fabrici de baterii electrice în Goed, Ungaria. În noiembrie 2017, compania sud-coreeană SK Innovation a anunţat că va construi în Ungaria o gigafabrică de celule pentru baterii electrice pentru sprijinirea planurilor de electrificare ale constructorilor auto europeni.
Producătorul japonez de baterii GS Yuasa anunţa la rândul său în ianuarie acest an că va construi o fabrică în Ungaria ce va asambla baterii litiu-ion şi ar putea produce celule în această locaţie pe viitor.
Producătorul chinez de autovehicule electrice BYD analizează de asemenea lansarea producţiei de celule pentru baterii electrice în Europa, însă acesta nu s-a decis încă asupra locaţiei, potrivit Reuters.